وزیر ورزش و جوانان به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) و آغاز هفته ازدواج پیامی صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  در پیامی به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) و آغاز هفته ازدواج نوشت: «فرا رسیدن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع)  و حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز ملی ازدواج را تبریک و تهنیت عرض کرده و برای تمام جوانان ایران اسلامی آرزوی خوشبختی و عاقبت بخیری دارم.

با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، از خانواده ها تقاضا دارم سنت حسنه ازدواج جوانان را به تاخیر نیندازند و با صرف نظر از برگزاری مراسم، زمینه آغاز زندگی مشترک جوانان را فراهم کنند».

وی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ازدواج با محوریت تسهیل ازدواج جوانان نوشت: « امسال رویکرد کلیه برنامهها در هفته ملی ازدواج « فرهنگ سازی ازدواج ساده و آسان»  و « جلب مشارکت خیرین و فعالان ازدواج» در قالب پویش « ازدواج جوانان با همراهی خیران» است از این رو از تمامی خیرین و فعالان حوزه ازدواج تقاضا داریم با پیوستن به این پویش و تهیه اقلام ضروری جهیزیه و ملزومات برای زوجین نیازمند در این شرایط دشوار، در اجرای این اقدام خداپسندانه ما را یاری کنند.

 همچنین با توجه به نقش اثرگذار مشاوره پیش از ازدواج در شکل گیری انتخاب آگاهانه، کلیه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در این هفته به صورت رایگان خدمات مشاورهای  به جوانان ارائه می کنند.

امید است با ترویج ارزشهای متعالی و سنتهای پسندیده، شاهد افزایش ازدواج جوانان این مرز و بوم، افزایش جمعیت و شکل گیری جامعه جوان، سالم، پویا و بالنده باشیم».