سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارمین قهرمانی تیم پرسپولیس تهران در رقابت ‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان را بازتاب داد.

به گزارش مرور نیوز، چهارمین قهرمانی تیم پرسپولیس تهران در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بازتاب یافت.

سایت AFC در گزارشی با تیتر «پرسپولیس بی رقیب، چهارمین قهرمانی پیاپی لیگ ایران را به دست آورد» نوشت: پرسپولیس پس از پیروزی روز جمعه برابر نفت مسجد سلیمان در فاصله چهار بازی باقیمانده به پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران برای چهارمین فصل پیاپی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

در این مسابقه که در ورزشگاه بهنام محمدی برگزار شد، تیم یحیی گل محمدی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: در شبی که پرسپولیس برای مسجل کردن عنوان قهرمانی اش به یک امتیاز احتیاج داشت، علی علیپور و مهدی عبدی در هر نیمه یک گل به ثمر رساندند تا پرسپولیس در موقعیت برتری قرار بگیرد، ضربه پنالتی دقیقه ۷۱ حسین ابراهیمی هم فقط تسلایی برای تیم میزبان بود.

با این نتیجه ،تیم تهرانی ۱۷ امتیاز از نزدیکترین رقیب خود یعنی سپاهان و ۲۰ امتیاز از فولاد رده ششمی که قبل از بازی روز جمعه با ۲ بازی کمتر تنها تیمی بود که هنوز هم می‌توانست به لحاظ ریاضی از پرسپولیس عبور کند، پیش افتاد.

پرسپولیس با این قهرمانی اولین تیمی شد که از زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۲۰۰۱، در چهار دوره پیاپی به عنوان قهرمانی دست می‌یابد. همچنین این قهرمانی آن‌ها، سریع‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر است.

آن‌ها در حالی به این قهرمانی دست یافتند که ماه ژانویه، گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سرخ پوشان از این تیم جدا شد و همچنین مسابقات لیگ به خاطر بیماری همه گیر کووید ۱۹ چهار ماه وقفه داشت.

این تیم که با هدایت گل محمدی، مدافع پیشین تیم ملی، به سختی شکست می‌خورد، از هفت مسابقه پایانی خود حداکثر امتیازات را کسب کرد، از جمله این که بعد از شروع مجدد لیگ، پنج برد پشت سر هم به دست آورد.

دستور کار بعدی پرسپولیس موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ است. غول‌های تهرانی از ۲ مسابقه‌ای که در ماه فوریه انجام دادند، فقط یک امتیاز کسب کردند.