سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه آگوست را اعلام کرد و در این رنکینگ هوگوپوشان کشورمان جایگاه خود را در رنکینگ حفظ کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه آگوست را اعلام کرد.

در این رنکینگ امتیازات ماه "جولای" سال ۲۰۱۶ به طور کل از جدول رده‌بندی حذف و از امتیازات ماه‌های دیگر از این سال ۷۵ در صد کم شده است؛ امتیازات ۲۰۱۷، ۵۰ درصد (ماه "جولای" ۷۵ درصد)؛ امتیازات ۲۰۱۸، ۲۵ درصد (ماه "جولای" ۵۰ درصد) کاهش پیدا کرده و از امتیازات ماه "جولای" سال ۲۰۱۹ نیز ۲۵ درصد کسر شده است. (در پایان ماه آگوست و با اعلام رنکینگ ماه سپتامبر امتیازات آگوست نیز به طور کلی حذف خواهد شد.)

ملی پوشان تکواندو ایران بعد از مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۹ در رویدادی حضور پیدا نکرده اند؛ شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت نیز در دستور کار تکواندوکاران قرار داشت که با شیوع ویروس کرونا در حال حاضر این رویداد‌ها به تعویق افتاده است، اما با این حال هوگوپوشان جایگاه خود را در میان برترین‌های جهان حفظ کردند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۲۷۰/۳۸ امتیاز جایگاه پنجمی خود را حفظ کرد؛ فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار این وزن نیز با ۱۱۸/۰۳ امتیاز در جایگاه سی‌ام قرار دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با ۲۵۵/۵۶ امتیاز در رده ششم باقی ماند، سروش احمدی با ۱۹۳/۴۳ امتیاز جایگاه چهاردهم را حفظ کرد و امیرمحمد بخشی نیز با ۱۲۰/۹۴ امتیاز رده بیست و ششم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم با ۱۰۸/۲۴ از در رده سی قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۱۰۵ امتیاز رده سی و سوم را به خود اختصاص داده است.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۲۳۰/۱۷ امتیاز جایگاه چهارمی خود را حفظ کرده است. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۱۱۴/۵۲ امتیاز رده بیست و هشتم را در اختیار دارد.

اما در گروه زنان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۸۷/۴۲ امتیاز رده چهل و نهم را به نام خود ثبت کرده است. مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده این وزن نیز با کسب ۶۳ امتیاز در رده شصت و نهم قرار دارد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی نژاد با ۱۴۱/۹۵ امتیاز رده نوزدهم را به خود اختصاص داده؛ کیمیا همتی دیگر نماینده ایران در این وزن با ۷۲/۴۷ امتیاز در رده چهل و دوم قرار گرفته است. ملیکا میرحسینی نیز با ۳۶/۰۴ امتیاز در جایگاه هفتاد و دوم قرار دارد و پریسا جوادی نیز با ۲۶/۱۷ امتیاز در رده نود و نهم قرار گرفته است.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با ۴۹/۹۰ امتیاز رده پنجاه و هفتم را به خود اختصاص داده، اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با ۴۰/۹۱ امتیاز در رده شصت و یکم جای دارد.

***رنکینگ المپیکی

وزن ۵۸- کیلوگرم:

۱- "جون جانگ" از کره‌جنوبی با ۴۴۲/۶۲ امتیاز

۲-"ویتو دلایکویلا" از ایتالیا با ۳۳۹/۲۴ امتیاز

۳- "تای هون کیم" از کره‌جنوبی ۳۳۹/۱۱ امتیاز

۴- "جیسوس تورتوسا" از اسپانیا با ۳۰۸/۰۶ امتیاز

۵- "آرمین هادی‌پور" از ایران با ۲۷۰/۳۸ امتیاز

...

۳۰- "فرزان عاشورزاده" از ایران با ۱۱۸/۰۳ امتیاز

وزن ۶۸- کیلوگرم:

۱- "دای هون لی" از کره جنوبی ۴۹۴/۸۰ امتیاز

۲- "برادلی سیندن" از انگلیس با ۳۵۶/۱۰ امتیاز

۳- "شوای ژائو" از چین با ۳۰۶/۱۸ امتیاز

۴- "جاویر پرزپولو" از اسپانیا با ۲۶۷/۰۷ امتیاز

۵- "جواد آچاب" از بلژیک با ۲۵۸/۹۳ امتیاز

۶- "میرهاشم حسینی" از ایران با ۲۵۵/۵۶ امتیاز

...

۱۴- "سروش احمدی" از ایران با ۱۹۳/۴۳ امتیاز

...

۲۶- "امیرمحمد بخشی" از ایران با ۱۲۰/۹۴ امتیاز

...

۵۹- "ابوالفضل یعقوبی" از ایران با ۶۱/۷۵ امتیاز

...

۶۲- "حامد اصغری" از ایران با ۵۸/۵۰ امتیاز

وزن ۸۰- کیلوگرم:

۱- "ماکسیم خراماتکوف" از روسیه با ۴۵۸/۴۲ امتیاز

۲- "میلاد بیگی" از آذربایجان با ۳۶۰/۲۲ امتیاز

۳-"چیک سی سه" از ساحل عاج با ۳۱۰/۹۷ امتیاز

۴- "ایکارو مارتینز" از برزیل با ۲۶۰/۱۳ امتیاز

۵- "نیکیتا رافالوئیچ" از ازبکستان ۲۳۵/۰۸ امتیاز

...

۳۰- "محمدعلی خسروی" از ایران با ۱۰۸/۲۴ امتیاز

۳۳- "علی اشکوریان" از ایران با ۱۰۵ امتیاز

...

۶۸- "عرفان ناظمی" از ایران با ۵۱/۵۳ امتیاز

۶۹- "مهدی جلالی" از ایران با ۵۰/۵۸ امتیاز

وزن ۸۰+ کیلوگرم:

۱- "ولادیسلاو لارین" از روسیه با ۴۷۱/۰۱ امتیاز

۲- "کیو دون این" از کره‌جنوبی با ۴۳۱/۸۶ امتیاز

۳- "رادیک ایسائف" از آذربایجان با ۲۳۲/۸۶ امتیاز

۴- "سجاد مردانی" از ایران با ۲۳۰/۱۷ امتیاز

۵- "ماهاما چو" از انگلیس با ۲۲۲/۱۶ امتیاز

...

۲۸- "سعید رجبی" از ایران ۱۱۴/۵۲ امتیاز