سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی گفت: برخی کشتی‌گیران ما در دیدار فینال در حد انتظار ظاهر نشدند، دستورات کادر فنی را اجراء نکردند و خودشان نبودند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا محمدی گفت، درباره نایب قهرمانی بیمه رازی در جام باشگاه‌های جهان گفت: سومین دوره این مسابقات از نظر فنی نسبت به 2 دوره گذشته در سطح بالاتری برگزار شد. بطور مثال اوکراینی‌ها با ترکیب اصلی تیم ملی خود در این مسابقات حضور داشتند و آمریکایی‌ها نیز تیم قدرتمندی را راهی خارکف کرده بودند، ضمن اینکه میزبانی اوکراینی‌ها نیز ایده آل بود.

وی ادامه داد: ایده برگزاری رقابت‌های جام باشگا‌ه‌های جهان که توسط فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی ارائه شده است یکی از ابتکاراتی است که قطعا در بلند مدت به کشتی دنیا کمک می‌کند زیرا این امر باعث می‌شود کم کم پای حامیان مالی و بنگاه‌های اقتصادی به کشتی باز شده و یکی از پاشنه‌های آشیل‌ کشتی برای حفظ همیشگی این رشته در المپیک تبدیل به نقطه قوت شود.

دارنده 2 مدال نقره و 2 برنز جهان تصریح کرد: برگزاری این مسابقات باعث می‌شود حامیان مالی در سراسر دنیا در ورزش کشتی سرمایه گذاری کنند زیرا با این ایده در سراسر دنیا دیده می‌شوند. اتحادیه جهانی کشتی نیز پس از 2 سال انجام این مسابقات توسط فدراسیون کشتی و در حالی‌که در سال سوم این مسابقات جهانی شد این رقابت‌ها را جزء مسابقات اصلی خود و همتراز با جام‌های جهانی قرار داده است و جام باشگاه‌های جهان قطعا در سال‌های بعد با این نگاه و حمایت در سطح بالاتری برگزار خواهد شد.

محمدی در ادامه در مورد سطح فنی این رقابت‌ها گفت: بعنوان کسی که سال‌ها بعنوان کشتی‌گیر و مربی در کشتی کشور حضور داشته‌ام معتقدم امسال جام باشگاه‌های جهان از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد و در میان دوازده تیم حاضر در این مسابقات چهره‌های شاخص و قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند که نشان دهنده جذابیت و تماشاگر پسند بودن این رقابت‌ها است.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ادامه در مورد دلایل واگذاری نتیجه در دیدار فینال مقابل تیتان مرکوری آمریکا گفت: در دیدار فینال برخی کشتی‌گیران در حد انتظار ظاهر نشدند، دستورات کادر فنی را اجراء نکردند و خودشان نبودند. مسعود اسماعیل پور در مسابقه وزن 61 کیلوگرم نتوانست از نظر روانی خود را در ثانیه‌های پایانی مقابل خینچگاشویلی جمع کند و رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم علی‌رغم تاکید فراوان کادرفنی برای اداره مبارزه، متاسفانه در ثانیه‌های پایانی بُرد را با باخت عوض کرد.

محمدی افزود: در وزن 86 کیلوگرم و 125 کیلوگرم نیز علیرضا کریمی و پرویز هادی با توجه به برنامه‌ریزی قبلی ما و تاکیداتی که در حین مبارزه به آنها داشتیم اصلا نتوانستند برنامه‌های هجومی خود را پیاده کنند و در حد انتظار ظاهر نشدند و قطعا با این شیوه مبارزه در کشتی به مشکل می‌خورند، ضمن اینکه از عملکرد ساناکویف روس هم در وزن 70 کیلوگرم در مسابقه فینال راضی نیستم.

وی با قدردانی از مبارزات حسن رحیمی و عباس طحان در فینال خاطر نشان کرد: قهرمانی یک تیم خارج از نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های جهان نشان داد که کشتی دنیا این مسابقات را به رسمیت شناخته است و این مسابقات بتدریج جای خود را در میان رقابت‌های تراز اول کشتی دنیا باز خواهد کرد.

محمدی با تشکر از مسئولان و مدیران بیمه رازی جهت حمایت از کشتی‌گیران و مربیان در این رقابت‌ها اظهار داشت: برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان باعث ترغیب بیشتر حامیان مالی برای حضور در میادین کشتی می‌شود زیرا با حضور در این رقابت‌ها تلاش‌های آنها صرفأ در بُعد داخلی دیده نمی‌شود زیرا علاوه بر پخش تلویزیونی، انعکاس مناسبی نیز در سایر کشورهای دنیا دارد و ما با این استقبال در سال آینده کار سختی برای باز پس گرفتن عنوان قهرمانی داریم.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در پایان گفت: درگذشت سید جعفر موسوی مربی سازنده کشتی خراسان که نمونه‌ یک مربی اخلاق‌مدار بود را به شاگردان ایشان و تمام جامعه ورزش و کشتی تسلیت می‌گویم و قطعا از دست دادن این مرد خوش قلب که سرپرست تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان نیز بود ضایعه جبران ناپذیری برای کشتی ایران است.