با گذشت یک ماه از برگزاری اردوی امارات توسط پرسپولیسی ها همچنان حواشی مربوط به این سفر 10 روزه ادامه دارد و در تازه ترین اتفاق به هزینه های این باشگاه در دبی اشاره شده است.

به گزارش مرور نیوز،  پرسپولیسی ها در تعطیلات لیگ و بدون هفت ملی پوش خود راهی امارات شدند تا اردویی 10 روزه را در این کشور برگزار کنند. برپایی این اردو در غیاب ملی پوشان و بازی های تفریحی مقابل حریفان گمنام و آماتور باعث شده تا همچنان حواشی زیادی پیرامون این مساله وجود داشته باشد. در این ارتباط البته باشگاه پرسپولیس در توجیه سفر خود به امارات اعلام کرده بود که این سفر هیچ هزینه ای برای آنها در پی نداشته است اما انتشار خبری در یک خبرگزاری و اینکه پرسپولیس از طریق یک شرکت خصوصی در دبی اقدام به واریز مبلغی برای این اردو داشته، بار دیگر حاشیه هایی را در پی داشته است.

در این ارتباط پندار خمارلو ضمن گلایه بابت انتشار چنین مسائلی بدون درخواست توضیح از باشگاه گفت: واقعا از انتشار این حجم از شایعات خسته شده ایم. این مگر اولین سفر پرسپولیس بود و پرسپولیس بارها به سفر رفته و باز هم خواهد رفت. در ضمن دوستان باید بدانند در وهله اول هر اقدامی برای باشگاه هزینه هایی در پی دارد. ما به طور مثال برای برگزاری اردوهای پیش از بازی و تمرینات مگر هزینه ای متقبل نمی شویم؟ هر بازی در استادیوم آزادی میلیون ها تومان هزینه در پی دارد و این در کنار هزینه اقامت 24 ساعته تیم در هتل است.

وی در خصوص انتشار سندی در خصوص هزینه های باشگاه در اردوی امارات در حالی که مسوولان تیم مدعی بودند این سفر با کمک یکی از هواداران صورت گرفته است گفت: در خصوص سند باید بگویم که این سفر ابتدا قرار نبود بدون هزینه باشد و تمام اقدامات لازم از سوی باشگاه تدارک دیده شده بود. هزینه اقامت و ویزا و بلیت هواپیمایی و ... تماما از سوی باشگاه تدارک دیده شد و در ادامه یکی از هواداران اعلام کرد که هزینه اقامت باشگاه را پرداخت می کند که در نهایت این هزینه به باشگاه برگشت داده شد و در حساب باشگاه موجود است. پرسپولیس یک باشگاه دولتی است و ریال به ریال هزینه های آن مورد بررسی و شفاف سازی قرار می گیرد و ذی حساب باشگاه دارد.

خمارلو در خصوص اینکه چرا این باشگاه مبلغ هماهنگ شده برای اردو را به حساب یک شرکت ایرانی در امارات واریز کرده است گفت: ما همانطور که گفتم پیش بینی هزینه ها را انجام دادیم و با توجه به اینکه صرافی هزینه ای را در پی دارد به حساب این شرکت که ثبت قانونی شده و با ایران نیز رابطه دارد و کاملا حساب و کتابش مشخص است واریز کردیم. از این مبلغ البته بخشی به عنوان پاداش و پول توجیبی بازیکنان هزینه شد و باقی آن به حساب باشگاه بازگردانده شد. با توجه به اینکه فیفا جرایمی را در خصوص بازیکنان خارجی برای باشگاه در نظر گرفته بود، این دوست ایرانی بدون هزینه صرافی و... ارز را دریافت و از این طریق آن را انجام می دادیم تا مشکلی در خصوص جرایم در نظر گرفته شده باشگاه را تهدید نکند.

وی ادامه داد: با این حال ما هوادارانی در دوبی داشتیم که درخواست میزبانی از پرسپولیس برای صرف ناهار و شام و بازدیدها را داشتند اما به صلاحدید کادرفنی برای هماهنگی و نظم در اردو آن را رد می کردیم و در نهایت هزینه هایی که برای باشگاه در پی داشت به ویزا و خرید بلیت هواپیمایی و همچنین پاداش بازیکنان بود که انجام شد و باقی مبلغ به حساب باشگاه بازگردانده شده است.

مدیر روابط عمومی باشگاه ضمن گلایه از انتشار چنین حواشی ای گفت: این اتفاق برای ما جای سوال دارد که چرا باید در این شرایط که پرسپولیس شرایط مناسبی دارد اقدام به انتشار چنین شایعات و حواشی شود. پیش از این پرسپولیس در جایگاه یازدهم و دوازدهم جدول و حتی برای بقا می جنگید اما چنین حواشی وجود نداشت. آن زمان هم به اردو می رفتند و تعداد نفرات همراه تیم گاه به بیش از 50 نفر می رسید که هیچ بحثی در این خصوص به راه نمی افتاد.

وی در واکنش به این سوال که چرا در اردوی امارات که به نظر می رسید جنبه تفریحی آن بیشتر بوده، از سوی اسپانسر افراد زیادی در تیم حضور داشتند و بازی های در نظر گرفته شده نیز در شان این باشگاه نبود گفت: نماینده ای از اسپانسر تیم راه همراهی نمی کرد و تنها دو فیلمبردار ویژه برنامه سرخابی تیم را همراهی می کرد. در خصوص بازی های تدارکاتی هم این نظر شخصی برانکو به عنوان نفر اول تصمیم گیرنده در خصوص مسائل فنی بوده و بارها به آن پاسخ داده اند. ما در خصوص بازی های تدارکاتی رایزنی کرده بودیم اما یکی دو تیم درگیر مسابقات خود بودند و یکی دو تیم هم که برانکو صلاح ندید بازی کند. این تصمیم شخصی برانکو بوده و درباره آن بارها توضیح داده است و به طور مثال روز گذشته تیم برابر ر تیم دسته دومی قرار گرفت و و پیش از این هم این اتفاق افتاد و این در صلاحدید کادرفنی است. تیم ملی هم اینگونه است و کی روش خودش صلاح می داند با گینه بازی کند یا برزیل. برانکو در این باره توضیح کامل داده و چرا بعضی ها هنوز به دنبال آن هستند را نمی دانم.

بحث بعدی در خصوص حواشی پرسپولیس مربوط به استقلالی بودن محمد علی ترکاشوند، معاون اقتصادی باشگاه بود که او نیز در تماسی با ورزش سه در این خصوص پاسخ داد: من هم بابت این حواشی سردرگم شده ام و دلیل آن را نمی دانم. دوستان به جای اینکه دنبال سابقه باشند بیایند ببینند آیا کاری بر ضد منافع پرسپولیس کرده ایم یا نه؟ در تمام مدتی که در پرسپولیس بودیم تمام تلاش و توان مجموعه بر پایه موفقیت باشگاه بوده و خوشبختانه در طول دو سال اخیر تیم در مسیر واقعی خود قرار گرفته و اکنون نیز صدرنشین است و هدف بزرگی را دنبال می کند.