رئیس فدراسیون کشتی گفت:ما سال آینده المپیک را پیش رو داریم برگزاری لیگ به ما کمک می کند کشتی گیران ما در رقابت آماده بمانند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی با تشکر از باشگاهایی که سال گذشته در لیگ برتر شرکت کردند اظهار داشت: من آمده ام تا کشتی را توسعه دهم نیامده ام، تا کشتی را تعطیل کنم. من وظیفه دارم شرایط برگزاری مسابقات لیگ را دنبال و آماده کنم، حالا کسی که در آخر تصمیم می گیرد مسابقات برگزار شود یا خیر، ستاد ملی مقابله با کروناست. ما آمادگی کامل داریم مسابقات را بصورت متمرکز در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و در هر حال گوش به فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی ادامه داد: از وزارت ورزش خواهش می کنیم مانند فوتبال که ایستادند و باعث شدند مسابقات لیگ برگزار شود، به کشتی نیز همین کمک را کنند. در جلسات خصوصی نیز از کشتی دفاع کنند.

قهرمان المپیک افزود: این واقعیت وجود دارد که تمام کشتی گیران ما در حال تمرین هستند اما اصطلاحاً مانند خواننده های زیرزمینی، بدون مجوز فعالیت می کنند، به همین دلیل دچار ویروس کرونا می شوند. حداقل اگر ما یا باشگاه ها با مجوز رعایت پروتکل ها فعالیت کنیم، می توانیم روی کشتی گیران نظارت داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه عنوان کرد: ما با سه هدف به دنبال برگزاری لیگ هستیم؛ اول کشتی به خانه های مردم برود و دیده شود. در واقع کشتی تعطیل شده، چون کودکان ۱۰-۹ ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا برای کشتی نونهالان نمی آیند، ضربه به کشتی در سالهای آینده از همین نقطه آغاز می شود. من خیلی نگران قهرمانان حال نیستم، اما یک میلیون و نیم کشتی گیر ما اکنون چهل و پنج هزار نفر شده اند، مطمئن باشید به مرور این وضع بدتر نیز خواهد شد و من بسیار نگران هستم. دومین هدف المپیک توکیو است. ما سال آینده المپیک را پیش رو داریم برگزاری لیگ به ما کمک می کند کشتی گیران ما در رقابت آماده بمانند. سومین نکته بحث معیشتی کشتی گیران است.

وی خاطرنشان کرد: من پیگیر و خستگی ناپذیرم، و امروز ۲۹ مردادماه اعلام می کنم اگر به ما در برگزاری مسابقات کمک نشود و نتوانیم لیگ را برگزار کنیم، کسی نباید از ما مدال بخواهد، هیچ بهانه ای هم در کار نیست و حرفم منطقی است.

قهرمان جهان ادامه داد: کشتی مثل سایر ورزش ها نیست که با ۲-۳ نفر بیایند کسب سهیمه کنند، مجوز اردو بدون انتخاب کشتی گیران بی معنی است. بدون برگزاری مسابقات انتخابی اگر ۲۰ نفر دعوت شوند پاسخی برای ۲۰۰ نفر دیگر نداریم. بسیار شفاف اعلام می کنم با رعایت پروتکل ها هم اگر نتوانیم مسابقات لیگ را برگزار کنیم کسی از ما انتظار مدال المپیک نداشته باشد.

قهرمان المپیک تاکید کرد: قرار نیست همه قهرمانان کشتی بگیرند هرکسی دوست داشت در لیگ حضور پیدا کند. وقتی صدا و سیما کشتی را پخش زنده می‌کند بچه ها در خانه می توانند از این موضوع بهرمند شوند. همه بدانند تا روزی که در کشتی هستم می‌گویم با این حساب که جلو برویم و با وجود ویروس کرونا بچه‌های ۱۰ ساله که باید به کشتی می‌آمدند، نمی‌توانند در باشگاه‌ها حاضر شوند.

دبیر در خاتمه گفت: ما سازمان لیگ را تشکیل دادیم. انصافا من خیلی از نصیرزاده راضی هستم او کارها خوب بلد است و واقعا زحمت می‌کشد.در اوایل برگزاری مسابقات فوتبال چندین نفر به بیماری مبتلا شدند ولی بعد از آن برای هیچ کسی مشکلی رخ نداد.