تیم‌ملی تکواندوی ایران برای حضور در دو رویداد فینال گرندپری و جام جهانی، بامداد فردا (سه شنبه) تهران را به مقصد «باکو» آذربایجان ترک می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات فینال گرندپری تکواندو در سال 2016 با حضور 16 تکواندوکار (هر وزن دو نماینده) براساس آخرین رنکینگ اعلام شده در ماه اکتبر در 4 وزن زنان و مردان طی روزهای 19 و 20 آذرماه و مسابقات جام جهانی نیز روزهای 22 و 23 آذرماه در «باکو» آذربایجان برگزار می‌شود.

تیم ملی تکواندوی ایران برای شرکت در این رقابت‌ها با 9 هوگوپوش بامداد فردا (سه شنبه) ساعت 2:30 از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی باکو آذربایجان می‌شود.

آرمین هادی‌پور (وزن اول)، بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی (وزن دوم)، مسعود حجی زواره (وزن سوم) و سجاد مردانی (وزن چهارم) 5 نماینده تیم ایران در مسابقات فینال گرندپری هستند. فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مهدی جلالی، سیاوش فخرایی، سعید رجبی و مسعود حجی زواره تکواندوکاران تیم ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی خواهند بود.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد یا 6 تکواندوکار که یک ورزشکار بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد. در مجموع وزن 5 ورزشکار در گروه مردان می‌بایست 373 کیلوگرم یا کمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تکواندوکار زن نیز باید 318 کیلوگرم و یا کمتر باشد.

تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، کره‌جنوبی، روسیه، مکزیک، آمریکا، ساحل عاج، استرالیا و آذربایجان (سهمیه کشور میزبان) 8 تیم دعوت شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به جام‌جهانی می‌باشند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 80، 48 و 28.8 امتیاز تعلق می‌گیرد.

مسابقات جام‌جهانی نیز G2 است و به تکواندوکاران تیم‌های اول، دوم و سوم به ترتیب، 20، 12 و 7.20 امتیاز برای رنکینگ المپیکی و جهانی تعلق می‌گیرد.