رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم زادروز جهان پهلوان تختی گفت: هر کسی حق ندارد نشان پهلوانی بر خود بگذارد.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم زادروز تختی و رونمایی از مقبره شهید گمنام در فدراسیون کشتی، با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان و همچنین یاد و خاطره جهان پهلوان تختی، اظهار کرد: من خاطرات مرحوم تختی را دنبال می ‌کردم تا تصویر روشنی از او داشته باشم و سخن مستند درباره او بگویم.

وی با اشاره به ارادت جهان پهلوان تختی به حضرت علی (ع) و زیارت بارگاه آن حضرت توسط تختی، گفت: فقط کسانی می توانند عنوان پهلوانی داشته باشند که پیرو مسیر مولا امیرالمومنین و ابا عبدالله الحسین (ع) باشند. هر کسی حق ندارد نشان پهلوانی بر خود بگذارد. 

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در این ایام باید یکبار دیگر به سیره ائمه بازگردیم. مرحوم تختی را از این جهت ستایش می‌کنیم که هویتش را از اباعبدالله گرفته بود. همه می‌توانند مدال بیاورند اما همه نمی‌توانند پهلوان باشند. به تمام کسانی که به این جامعه و مردم خدمت می‌کنند سر تعظیم فرو می‌آورم. ما باید قدردان خون شهدا باشیم. آن‌ها گمنام نیستند ما گمنامان سرگشته‌ایم زیرا آن‌ها به مقصد رسیده اند.

صالحی‌امیری در پایان گفت: پهلوانان واقعی جانبازان و شهدای ما هستند که از جانشان گذشتند تا ملت در امان باشند. امروز همه ما فراتر از کشتی و تختی برای ارج نهادن به شهدای انقلاب در این جا جمع شده‌ایم و از این جهت تختی را تقدیس می‌کنیم که او پیرو راه ابا عبدالله الحسین بود.