در حالی که کوروش باقری معتقد است نیازی به گذاشتن رکورد ورودی برای تیم ملی نیست و سرمربی هر تعداد وزنه بردار که صلاح بداند می تواند به اردو دعوت کند، اما سرمربی تیم ملی عقیده دیگری دارد.

به گزارش مرور نیوز، پس از اینکه فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد برای ورود مدعیان به تیم ملی رکورد ورودی در نظر گرفته است، برخی کارشناسان معتقدند این رکورد های ورودی بالا در نظر گرفته شده و اگر وزنه بردار در خانه به این رکورد ها برسد دیگر نیازی به حضور در اردوی تیم ملی ندارد. بر این اساس کوروش باقری  سرمربی اسبق تیم ملی و سجاد انوشیروانی سرمربی کنونی تیم ملی در مورد الزام گذاشتن این رکورد های ورودی صحبت کردند که هر کدام نظرات متفاوتی را داشتند.

در ادامه گزیده ای از صحبت های این دو مربی را می خوانید:

باقری درباره گذاشتن رکورد ورودی برای وزنه بردارانی که ادعای حضور در تیم ملی دارند، بیان  کرد:  هر سیاست گذاری که در عرصه مربیگری لحاظ می شود باید منطق خوب پشت آن باشد. فکر نمی‌کنم گذاشتن رکورد ورودی لزومی داشته باشد زیرا سرمربی و کادرفنی این اختیار را دارند هر تعداد ورزشکار که صلاح می دانند را به اردوی تیم ملی دعوت کنند.

او ادامه داد: از طرفی چندین سوال در این میان پیش می آید. آیا نفراتی که اکنون به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند به این رکورد ها رسیده اند؟ یا اگر ورزشکار در خانه بتواند به این رکورد ها برسد پس در این میان نقش فدراسیون و اثر گذاری مربی تیم ملی چیست؟  وقتی ورزشکارانی که چند سال در اردوی تیم ملی به این رکورد ها نرسیده‌اند به چه صورت انتظار داریم وزنه بردار در خانه به این رکورد ها برسد؟ و در نهایت فلسفه فدراسیون برای ارتقای رکورد های ورزنه برداران چه می شود؟ فکر می کنم اگر توضیح داده شود که هدف از انجام این کار چه چیز بوده است، خیلی از ابهامات برطرف خواهد شد.

سجاد انوشیروانی نیز در ادامه در مورد گذاشتن رکورد ورودی بیان کرد: ابتدا باید بگویم رکورد های ورودی شامل نفرات اصلی و کسانی که در اردوی تیم ملی سال 2015 و 2016 بودند، نمی شود. ما با بررسی مسابقات مختلف 21 نفر را انتخاب کردیم و تا قبل از عید این نفرات به اردوی تیم ملی دعوت می شوند. اعتقادم بر این است رکوردهای بقیه در حدی نیست که به اردوی تیم ملی بیایند. اگر هم باشد شرایط آزمایش را ندارد.

انوشیروانی در مورد دلیل لحاظ کردن رکورد ورودی تصریح کرد:  رکورد ورودی را به این دلیل گذاشتیم که خیلی ها مدعی حضور در اردوی تیم ملی هستند. مثلا برخی افراد سالها در دسته 105 کلوگرم رکورد 380-390 کیلوگرم را داشته اند و می دانیم که جایی برای پیشرفت هم ندارند. با این کار خواسته ایم جلوی این را بگیریم که هر کسی بخواهد در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد.