وزیر ورزش گفت: امروزه در کشور بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی وجود دارد که متعلق به دولت است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در آیین رونمایی از طرح ملی شهر های فعال ایران که با حضور شهردار تهران، رئیس کمیته ملی المپیک و شهرداران برخی کلانشهرهای کشور در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: خوشحال هستیم که طرح ملی شهر های فعال ایران مدنظر قرار گرفته است و بنده آرزو دارم که بتوانیم از تمامی ظرفیت ها و امکانات ورزشی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه در کشور بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی وجود دارد که متعلق به دولت است، بیان کرد: با رشد قابل توجه در توسعه اماکن ورزشی طی ۷ سال فعالیت دولت مواجه هستیم چرا که قبل از این تعداد اماکن ورزشی کمتر از ۴۰ هزار مورد بود و امیدوار هستیم تا پایان دولت به رشد ۶۵ تا ۷۰ درصدی برسیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به مقوله مکان های ورزشی اشاره کرد و گفت: امروزه از ۶۱ هزار مکان ورزشی ۱۵ هزار مورد متعلق به وزارت ورزش و جوانان و سایر اماکن مربوط به دیگر بخش‌ها است، همچنین خوشبختانه تعداد باشگاه‌های بخش خصوصی نیز از ۱۴ هزار مورد به ۲۶ هزار مورد در طول هفت سال افزایش یافته که حاکی از رشد دو برابری در این زمینه است.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه فعالیت بدنی منجر به سلامت هرچه بیشتر جسم و روان مردم خواهد شد، اظهار کرد: موفقیت ما در ورزش قهرمانی با توسعه ورزش همگانی خواهد بود و موفقیت عمومی درفرایند کشور در گرو سلامت عمومی مردم و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید تقسیم کار ملی صورت گیرد و مشخص شود که در هر شهری چه مسائلی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: یکی از اهداف ما دسترسی مردم به تجهیزات ورزشی است و تمامی تجهیزات مربوط به وزارت ورزش و جوانان و شهرداری‌ها در اختیار مردم قرار دارد، هرچند برخی تجهیزات و اماکن ورزشی که در اختیار سایر دستگاه‌ها و مجموعه ها قرار دارد به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه میزان اماکن ورزشی مورد استفاده در سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها حدود ۵۰ درصد است، عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان نقش بنیادی در حوزه ورزش همگانی دارد و برای اینکه بتوانیم مردمی سالم از نظر جسمانی و روانی داشته باشیم باید فرایند توسعه در این بخش را به بهترین شکل ممکن طی کنیم و بدانیم که آثار توجه به سلامت عمومی و ورزش همگانی به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه مناطق حاشیه ای شهرها همواره خواستار ایجاد تجهیزات و اماکن ورزشی بوده اند، گفت: به طور حتم ایجاد چنین فضاهایی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار اثر گذار است و می تواند میزان بزه اجتماعی را کاهش دهد.