مسئول مسابقات و دبیر هیات تکواندو استان تهران از برگزاری مسابقات بین‌المللی پومسه مجازی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود لشگری مسئول مسابقات و دبیر هیات تکواندو استان تهران درباره برگزاری این دوره از رقابت ها اظهار کرد: اولین دوره مسابقات بین‌المللی پومسه مجازی را در مجموعه هیات تهران طراحی کردیم. شیوع کرونا کل ورزش از جمله تکواندو را تحت الشعاع قرارداد و باعث شد با رعایت پروتکل‌های فدراسیون به سمت برگزاری مسابقات مجازی و خلاقانه برویم. از اواخر فروردین برنامه‌های مجازی را برنامه‌ریزی کردیم و در این مدت برنامه های فرهنگی مانند مسابقات قرآنی و پویش دست‌های خدایی را در دستور کار قرار دادیم. برگزاری مسابقات پومسه بین‌المللی یک کار نو در هیات تهران، کشور و حتی با توجه به ارتباطات در  سطح جهانی است.

وی ادامه داد: در کیوروگی به دلیل برخورد ورزشکاران مجوز برگزاری مسابقات را نداریم و به همین دلیل به سمت برگزاری پومسه به صورت مجازی رفتیم. پیش‌بینی ما حضور ۳۰۰ نفر در این مسابقات بود اما تا پایان ثبت‌نام که روز جمعه هفته گذشته بود، ۱۳۰۰ نفر ثبت نام و ۷۸ کشور از جمله روسیه، چین، کره‌جنوبی و حتی کشور کوچک مالت در مسابقات ثبت‌نام کردند.

دبیر هیات تکواندو استان تهران خاطر نشان کرد: از سوی بچه‌های ایرانی در سطح کشور نیز از این مسابقات استقبال خوبی شد و ۲۳۴۱ ویدیو از خارج و داخل کشور در اختیار ما قرار گرفت. ۶۱۲ نفر شرکت کننده خارجی و ۶۸۳ پومسه‌روی ایرانی در این مسابقات حضور دارند. مسابقات نیز در ۱۲ رده سنی از خردسالان تا بالای ۶۵ سال برگزار خواهد شد و شرکت در آن نیز رایگان خواهد بود. داوران و کادر اجرایی مسابقات نیز بدون هیچ دستمزد و چشم‌داشتی به انجام وظیفه می پردازند.

لشگری ادامه داد: سال گذشته و در روز جهانی تکواندو گردهمایی بزرگ میثاق با ولایت را با حضور ۱۲ هزار نفر برگزار کردیم که مورد تقدیر دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفت و امسال نیز با وجود شیوع کرونا و با شعار تکواندو تعطیل نیست، تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتیم. روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه این مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و از زحمت کشان تکواندو نیز تقدیر خواهیم کرد.

همچنین حمید نظری، مسئول کمیته پومسه در خصوص بحث فنی این مسابقات عنوان کرد: پومسه برای اولین بار  در دوره گذشته به المپیک آسیایی رفت و هر سه عضو اعزامی ایران از بچه‌های تهران بودند و اولین مدال آسیایی را کوروش بختیار کسب کرد. این موضوع نشان دهنده جایگاه استان تهران در پومسه کشور در ۲ سال اخیر است.

وی افزود: برای این مسابقات نیز پیش‌بینی چنین استقبالی را نداشتیم. بیش از ۱۰ قهرمان جهان در این مسابقات حضور دارند که باعث بالا رفتن سطح مسابقات خواهد شد. بچه‌های داخلی نیز از مدال‌آوران مطرح کشور هستند.

محسن حاتمی مسئول کمیته پزشکی مسابقات نیز در خصوص چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: در بحث رعایت پروتکل‌ها بسیار جدی و دقیق خواهیم بود و برای برگزاری رقابت های حضوری نیز برنامه ریزی کرده ایم.‌ در این رقابت‌هاغربالگری، تب سنجی و سنجش فشار خون انجام می شود و روز قبل از برگزاری از تمامی عوامل داوری و  برگزاری تست کرونا می گیریم و تا پایان روز نیز اعلام خواهد شد. قصد داریم به گونه ای عمل کنیم تا پایه ریزی برگزاری مسابقات حضوری در این شرایط باشد. قرار نیست ورزش در این دوران تعطیل باشد و این ویروس حداقل تا یک سال آینده میهمان همه خواهد بود. سالن برگزاری مسابقات نیز روز قبل از برگزاری ضدعفونی و پلمب خواهد شد.