رئیس فدراسیون تکواندو از لزوم کمک به فدراسیون های ورزشی برای تست کرونا سخن گفت و افزود: : برای گرفتن تست‌های پی سی آر هزینه‌های سنگینی به فدراسیون‌ها تحمیل می‌شود ولی برای سلامتی ورزشکاران ما موظف هستیم تا این پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمد پولادگر پس از برگزاری نشست ستاد مبارزه با کرونا در ورزش با حضور برخی از روسای فدراسیون‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص درخواست فدراسیون تکواندو برای آغاز اردوها، اظهار داشت: امروز دوشنبه 31 شهریور ماه در سی‌ودومین جلسه ستاد کرونا به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد، رعایت پروتکل‌های خیلی سخت مورد بحث قرار گرفت. جز اولین فدراسیون‌هایی بودیم که پروتکل‌های پیشنهادی را ارائه کردیم و موافقت هم شد. منتها یک اتفاقی افتاد که گفتند مسابقات را برگزار نکنید. ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم کارشناسی و دقیق را برای آغاز مسابقات و لیگ خواهند گرفت و  امروز خبری خوبی شنیدیم که از روز شنبه پنجم مهر ماه به فدراسیون‌ها بدهند.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد رعایت سختگیرانه و هزینه زیاد به منظور آغاز مسابقات و اردوها نیز تاکید کرد: برای گرفتن تست‌های پی سی آر هزینه‌های سنگینی به فدراسیون‌ها تحمیل می‌شود ولی برای سلامتی ورزشکاران ما موظف هستیم تا این پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

پولادگر با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برای ما حائز اهمیت است، عنوان کرد: لیگ تکواندو یک نقطه قوت برای ماست و در لیگ‌های مختلف، 9000 تکواندوکار و مربی درقالب 430 تیم حضور دارند که همگی در بلاتکلیفی قرار دارند. امیدوارم لیگ بیست‌و‌هفت ساله خود را بدون وقفه ادامه دهیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ تکواندو و مبارزه در فضای باز گفت: تا هوا سرد نشده می‌توانیم در بخش کیوروگی و مبارزه لیگ را برگزار کنیم.

پولادگر درباره حمایت مالی از فدراسیون‌ها برای پرداخت‌ هزینه‌های تست‌ کرونا، خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط اقتصادی حکفرما در کشورمان، اکثر روسای فدراسیون‌ها یکی از درخواست‌شان از فدراسیون پزشکی ورزشی، کمک برای مرتفع کردن هزینه‌های تست‌های کرونا بود. همه فدراسیون‌ها انتظار دارند که فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه کمک کند. مخصوصاً در حوزه‌ بیمه‌ای، شرکت‌های بیمه می‌توانند یاری‌رسان باشند. باید هماهنگی عمومی بین نهادهای مختلف ورزشی کشور اتفاق بیافتد تا قهرمانان بتوانند به فعالیت‌هایشان ادامه دهند. رویداد ورزشی یکی از فاکتورهای هست که در خصوص مبارزه با این ویروس منحوس به همه کمک کند.