رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با نبی صحبت کردم. او تمهیدات لازم برای انتخابات را فراهم می‌کند. قرار است آذرماه انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار تا قبل از پایان سال میلادی پرونده فدراسیون فوتبال هم بسته شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: همه کشور‌ها از جمله ایران از این موضوع دچار خسارت شدند. ما هم ضرر کردیم چون در اوج اردو‌ها بودیم. ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می کنند. برای ورزشکاران تجهیزاتی تهیه و به منزل آن‌ها ارسال شد. برای برخی از ورزشکاران هم سالن تخصصی در نظر گرفته شد.

او در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه قرار است انتخابات این فدراسیون به زودی برگزار شود گفت: فیفا با واقعیت‌های ایران برخورد منطقی کرد. اینکه فدراسیون فوتبال یک هویت خصوصی - مدنی دارد و یا عمومی. در دنیا نهاد عمومی غیردولتی خیلی معمول نیست. ۱۵ نهاد در ایران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی معرفی شده‌اند که فدراسیون‌ها و از جمله فدراسیون فوتبال شامل این قانون است که خوشبختانه مقامات بین‌المللی آن را پذیرفته‌اند.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: با نبی صحبت کردم. او تمهیدات لازم برای انتخابات را فراهم می‌کند. قرار است آذرماه انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار تا قبل از پایان سال میلادی پرونده فدراسیون فوتبال هم بسته شود. ما در حال حاضر احساس خطر نمی‌کنیم. اگر انتخابات آذر برگزار نشود، دی‌ماه این اتفاق رخ خواهد داد.

او افزود: نکته دیگر شناخت از مجموعه فوتبال است. فوتبال مجموعه بزرگی است و چند صد هزار نفر فوتبال بازی می‌کنند و چندین میلیون نفر هوادار هستند. مدیر باید قدرت انسجام‌بخشی و همگرایی داشته باشد. اگر به دنبال مناقشه باشید کل فوتبال مناقشه دارد. باید مدیری بیاید که بتواند میان همه اجزای فوتبال همگرایی ایجاد کند. مدیری که این توانایی‌ و روحیه اجماع‌سازی را نداشته باشد نمی‌تواند کار را انجام دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: فرآیند انتخابات فوتبال باید آزاد، منطقی و دموکراتیک باشد، اما باید در ورود افراد دقت کرد تا افراد صاحب صلاحیت بیایند. این افراد محدود و از انگشتان دست کمتر هستند. در اینجا بحث انتخاب مربی و ورزشکار نیست بلکه انتخاب یک مدیر است. فوتبال بیش از هر چیزی به مدیر نیاز دارد.

صالحی‌امیری درباره اینکه آیا المپیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: آخرین جلسه‌ای که توماس باخ با نخست‌وزیر ژاپن داشت اعلام کرد المپیک  سال ۲۰۲۰ یعنی سوم مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. این موضع IOC است، اما ۳ وضعیت محتمل است. اول اینکه شرایط مرداد سال آینده مثل امروز باشد در این صورت المپیک با شیوه نامه های لازم و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. دوم اینکه واکسن تولید می شود و در شرایط ایمن مردم به ژاپن می‌روند.