سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال باید بیشتر از این‌ها هوای فوتسال را داشته باشند. البته ما می‌دانیم باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمد ناظم الشریعه ، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره وضعیت نامشخص رقابت‌های لیگ برتر فوتسال گفت: ما برای برگزار شدن مسابقات لیگ برتر فوتسال امسال با چند مشکل مواجه هستیم. اول، این که بازیکنانمان در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و بسیاری از این بازیکنان و مربیان از طریق فوتسال امرار معاش می‌کنند. متاسفانه الان، حدود ۱۱ ماه است که آن‌ها هیچ فعالیتی نداشته و نتوانسته‌اند درآمدی به دست آورند و این خیلی بد است. دوم، این که برخی از باشگاه‌های ما مثل مس سونگون، گیتی پسند اصفهان و کراپ الوند که سرمایه گذاری‌های خوبی برای فصل بعد انجام داده‌اند، آن هم با این وضعیت اقتصادی که اکنون در کشورمان وجود دارد، چند ماهی می‌شود که در اردو هستند و تمریناتشان را هم به موقع شروع کرده‌اند و اگر بازی‌ها آغاز نشود آن‌ها دچار مشکل می‌شوند.

او افزود: سوال من این است مگر می‌شود بقیه لیگ‌ها مثل هندبال، بسکتبال و کشتی که برخوردشان به مراتب از فوتسال بیشتر است شروع شده باشند، اما لیگ فوتسال هنوز وضعیتش مشخص نشده است. از همه این موضوع‌ها مهم‌تر برای من وضعیت تیم ملی فوتسال است. تیم ملی فوتسال ما جزء پر افتخارترین رشته‌های ورزشی کشور است و برگزار نشدن رقابت‌های لیگ باعث شده ما در تیم ملی دچار سردرگمی شویم. بعد از مدت‌ها تیم ملی فوتسال موفق شد به همراه ملی پوشان فوتبال به ازبکستان برود و در آن جا ۲ بازی دوستانه با این کشور برگزار کردیم، اما بعد از آن دیگر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ایم. به احتمال بسیار زیاد مسابقات جام ملت‌های آسیا اوایل فروردین ماه برگزار خواهد شد و متاسفانه در حال از دست دادن بازی‌های "فیفادی"، یکی پس از دیگری هستیم که در بهمن  و اسفند برگزار خواهد شد.

ناظم الشریعه ادامه داد: تا آنجا که من خبر دارم، پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال و جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال دستورالعمل‌ها را تنظیم کرده و چندین جلسه نیز با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کرده اند تا بازی‌های لیگ فوتسال هر چه زودتر شروع شوند. به نظر من الان باید مسئولان فدراسیون فوتبال جلو بیایند، زیرا کسی نمی‌داند با برگزار نشدن مسابقات لیگ برتر ممکن است چه سرنوشت بدی برای تیم ملی فوتسال به وجود آید و قطعا با این مشکلات، فوتسال ما در آینده ضربه سنگینی خواهد ‌خورد. در کشور ما بالای ۱۳ میلیون نفر هستند که فوتسال بازی می‌کنند؛ از ورزش‌های کارگری گرفته تا مناسبت‌ها، می‌بینیم که همه در حال بازی کردن فوتسال هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال باید بیشتر از این‌ها هوای فوتسال را داشته باشند. البته ما می‌دانیم باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند. حتی خودم چند ماه پیش، در یکی از رقابت‌های لیگ دسته دوم که در بندرعباس برگزار شد، در سالن حاضر شدم و خوشبختانه هیچ مشکلی هم پیش نیامد. ما می‌توانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رقابت های لیگ برتر را هر چه زودتر آغاز کنیم.