در چند روز اخیر در ورزش کشور اتفاقات خوبی افتاد که مایه ی افتخار و سربلندی جامعه ی ورزش ایران شد. در راگبی یکی از رشته های پر هیجان و زیبا که در تمام دنیا به عنوان یکی از پر طرفدارترین ورزش ها از آن یاد می شود، تیم ملی دختران زیر22سال ایران موفق به برد تاریخی و شیرین تیم ملی آلمان شد و در ادامه در مسابقات جام باشگاهی برلین شیر دختران ایران موفق به کسب نایب قهرمانی این رقابت ها شدند، که این موضوع با بازتاب فراوان شبکه های خارجی همراه شد.

به گزارش مرور نیوز، در این میان صحبت هایی از حضور تیم ملی در ساختمان پارلمان اتحادیه اروپا شد که برای اولین بار ورزشکاری از کشورمان با کادر تیم توانستند با ریاست کمیسیون ورزش آلمان، ریاست کمیته ی ملی المپیک، مدیر آکادمی ملی، ریاست خانه ی اروپا و دفتر کابینه ی روابط بین الملل این کشور ملاقات داشته باشند,

طبق گزارشات سفر میرزاآقابیک ریاست انجمن راگبی ایران توانست با رایزنی قابل توجه ای برای شهریور سال آینده از تیم ملی آلمان جهت  میزبانی مسابقاتی در ایران دعوت بعمل آورد.

رئیس انجمن راگبی کشور گفت: من از تمامی کسانی که حمایت خود را از شیر دختران راگبی دریغ نکرده اند کمال تشکر را دارم و همچنین از خانم شهریان معاونت امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی سپاسگزارم و امیدوارم که تلاش بچه ها جواب زحمات این عزیزان را داده باشد.

*حضور  و قضاوت اولین بانوی مسلمان برای قضاوت در اروپا

میرزاآقابیک در ادامه اضافه کرد: خوشحال هستیم که برای نخستین بار بعد از خانم نوری در آسیا، خانم افتخاری به عنوان اولین بانوی مسلمان در این دیدارها  قضاوت کردند.

وی در پایان بیان کرد: تیم ملی زیر22 سال مزد زحمات چند ساله و سرمایه گذاری ای که در تیم های پایه صورت پذیرفت را داد و امید است با انتصاب  آقای سلطانی فرد که توجه ویژه ای به ورزش بانوان دارند و با حمایت وزارت ورزش شاهد حضور بیشتر دختران در مسابقات آسیای و المپیک باشیم.