رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: بدون شک فوتبال در آسیا در سال ۲۰۲۱ قوی‌تر خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت AFC،  شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ابراز اطمینان کرد که فوتبال در آسیا در سال ۲۰۲۱ قوی‌تر خواهد شد.

در خلال نشست آنلاین کمیته اجرایی AFC ، آل خلیفه اظهار کرد که وحدت و شفافیت در طول هفت سال ریاست وی یک پایه محکم برای پیشرفت فراهم می‌کند.

آل خلیفه گفت: من از همه اعضا و انجمن‌های عضو آن‌ها به‌خاطر پشتیبانی در سالی که نه تنها برای AFC، بلکه برای ورزش و جهان به طور کلی یک سال سخت بوده است، تشکر می‌کنم. گاهی اوقات در آب‌های آرام حرکت می‌کنید، و گاهی اوقات باید طوفان را تحمل کنید. من مطمئن هستم که AFC می‌تواند طوفان فعلی را تحمل کند.

وی افزود: "من مطمئن هستم که AFC در مسیر درستی قرار دارد و اگر ما به همکاری خود ادامه دهیم، می‌توانیم اهداف و به ویژه مسابقات خود را کامل کنیم. ما قبلاً نشان داده‌ایم که در شرایط دشوار، می‌توانیم رقابت باشگاهی خود را - لیگ قهرمانان آسیا - برگزار کنیم. ما اکنون منتظر یک مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ هستیم و از انجمن‌ها و باشگاه‌های عضو برای کمک به ما در رسیدن به این مرحله مهم سپاسگزاریم. این یک موفقیت قابل توجه است که نشان دهنده حرفه‌ای بودن در آسیا است.

پس از برگزاری مرحله حذفی در قطر، در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس از منطقه غرب در فینال  حضور خواهد داشت. منطقه شرق آسیا نیز قرار است در قطر به پایان برسد و هنوز بازی‌های گروهی قبل از آغاز مرحله حذفی در ابتدای دسامبر برگزار می‌شود.

آل خلیفه گفت که AFC به نظر می‌رسد همه مسابقات خود را در سال ۲۰۲۱ میزبانی کند و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا که قرار است در قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در چین برگزار شود را به پایان برساند.

کمیته اجرایی AFC هم‌چنین موافقت کرد که دوره بعدی کنگره آن برای اکتبر ۲۰۲۱ برنامه ریزی شود.