رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو گفت: دستورالعمل بهداشتی پیشنهادی ایران مورد تائید فدراسیون جهانی ووشو قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیرعباس لشگری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو درباره ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون‎های عضو، گفت: در داخل کشور برای برگزاری مسابقات نیاز به یک شیوه نامه داشتیم. بر همین اساس یک دستورالعمل را با همکاری و مشورت با امیر صدیقی، رئیس فدراسیون تهیه کردیم و به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارائه دادیم.

وی ادامه داد: متوجه این موضوع شدیم که این دستورالعمل می‌تواند یک وجهه بین‌المللی داشته باشد، چون تمام ضوابط در آن برای برگزاری رویداد‌های مختلف ووشو پیش بینی شده است. به همین دلیل آن را به فدراسیون جهانی ارائه دادیم و گفتیم که این شیوه نامه می‌تواند در مسیر برگزاری مسابقات ووشو راه‌گشا باشد تا سلامت همه ورزشکاران و مربیان حفظ شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو عنوان کرد: فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در ارائه این دستورالعمل در دنیا پیشگام شده است. خوشبختانه مسئولان مربوطه هم از این موضوع استقبال کردند. این دستورالعمل توسط دبیرکل IWUF بررسی و به کمیته پزشکی که من ریاستش را بر عهده دارم، ارجاع داده شد که در این کمیته با مشورت سایر اعضاء تغییراتی در آن صورت گرفت و سرانجام مورد تائید فدراسیون جهانی قرار گرفت و به همه فدراسیون‌های عضو نیز ابلاغ شد.

لشگری گفت: این افتخاری برای کشورمان است که توانستیم دستورالعمل مرتبط با برگزاری مسابقات در دوران شیوع ویروس کرونا را پیشنهاد بدهیم و به عنوان یک فدراسیون پیشگام که به دنبال حفظ سلامتی ورزشکاران در دنیا است، این کار را انجام دادیم. دستورالعمل فوق الذکر از این پس در همه مسابقات و در هر نقطه‌ای از دنیا لازم الاجرا خواهد بود.

وی در پایان گفت: به دنبال آن بودیم که مسابقات دوباره برگزار شوند و البته سلامتی ورزشکاران و عوامل اجرایی حفظ شود تا بتوانیم همچون فوتبال، شاهد برگزار رویداد‌های مختلف باشیم. خدا را شکر می‌کنم که در این موضع پیشگام بودیم و اقدام مثبتی در این مسیر انجام دادیم.