صالحی امیری گفت: با توجه به حمایت‌ها و تجارب ویژه مسئولین اجرایی شورای المپیک آسیا انتظار داریم اگر چه عدم حضور کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ قطعی شده است، اما با اجماع خوب کشور‌های آسیایی و حتی قاره‌های دیگر بتوانیم شاهد حضور کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ باشیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته و کمیته ملی المپیک، با توجه به در پیش بودن ۵ دوره بازی‌های مهم از جمله بازی ‌های المپیک و بازی‌های آسیایی ساحلی و داخل سالن در سال آینده، مسئولین کمیته ملی المپیک کشورمان با حیدر فرمان،مدیر بخش رویداد‌ها و بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا در خصوص هماهنگی‌های لازم جهت حضور کاروان‌های ورزشی ایران در رویداد‌های سال آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چگونگی برگزاری، وضعیت میزبان، نحوه نمونه گیری تست کرونا، شرایط دهکده بازی ها، حمل و نقل، تغذیه و تعداد سهمیه اختصاصی از جمله مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان‌های اعزامی به المپیک توکیو و بازی‌های آسیایی ساحلی سانیا به نوبت توضیحاتی را در خصوص وضعیت کاروان‌های اعزامی ایران و فعالیت‌های صورت گرفته برای اعزام ارائه دادند.

صالحی امیری نیز ضمن تقدیر و تشکر از حیدر فرمان به دلیل همراهی و هماهنگی خوب این بخش از شورای المپیک آسیا با ایران، اطمینان داد که کاروان‌های ایران با نهایت آمادگی و لزوم رعایت دقیق نظم و مقررات مورد نظر در بازی‌ها حضور خواهند یافت.

او گفت: با توجه به حمایت‌ها و تجارب ویژه مسئولین اجرایی شورای المپیک آسیا انتظار داریم اگر چه عدم حضور کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ قطعی شده است، اما با اجماع خوب کشور‌های آسیایی و حتی قاره‌های دیگر بتوانیم شاهد حضور کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ باشیم.

وی تصریح کرد: حیدر فرمان نیز با اشاره به سابقه خوب و هماهنگی مناسب کاروان‌های ورزشی ایران در بازی‌های مختلف بر حمایت حداکثری از کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد.

در این دیدار از سوی صالحی امیری پیشنهاد شد تا کمپینی راه اندازی بشود و کنفدراسیون به صورت راهبردی برای دستیابی به این هدف کار را جلو ببرد تا خواسته به حق جامعه کاراته، اگر چه در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نیست، اما از بعد از آن شاهد حضور کاراته در المپیک باشیم.

در ادامه رئیس کنفدراسیون کاراته آسیا ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این دیدار گفت: کاراته ایران جزء برترین فدراسیون‌ها و ورزشکاران آن جزء جنگجوترین، شجاع‌ترین و با اخلاق‌ترین کاراته کاران جهان هستند که افتخارات بسیاری برای کشورشان و کنفدراسیون آسیا کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در امارات هم مدیون کاراته ایران هستیم. از ابتدای تاسیس کاراته در کشورمان از اول تا الان بهترین مربیان ما ایرانی بوده‌اند و این ایرانی‌ها بودند که کاراته را در امارات جا انداختند. حرف شما در خصوص حضور کاراته در المپیک و انتظار شما کاملا به جا و منطقی است. شاید باید فعالیت ما و فدراسیون جهانی در این زمینه بیشتر از این‌ها می‌بود و باید از این پس باشد.