معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: از مدیرکل حقوقی وزارتخانه تعهد گرفته شده که حکم ریاست مهدی هاشمی توسط وزارت ورزش لغو و انتخابات فدراسیون تیراندازی مجدداً برگزار شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم با اشاره به حکم صریح دیوان عدالت اداری در مورد ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی به علت دوشغله بودن مهدی هاشمی در زمان شرکت در انتخابات این فدراسیون گفت: دیوان در اجرای حکم خود بسیار جدی است و وزارت ورزش  و جوانان موظف به اجرای قانون است.

وی افزود: برای اجرای این موضوع بعد از احضار مدیرکل حقوقی وزارتخانه از وی تعهد گرفته شده است که حکم ریاست هاشمی توسط وزارت ورزش  و جوانان لغو و انتخابات فدراسیون تیراندازی مجدداً برگزار شود.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درخصوص تبعات اجرای نشدن حکم دیوان عدالت اداری عنوان کرد: در دیداری که با معاون دیوان عدالت اداری داشتم، بر اجرای حکم تاکید دوباره شد و در این مورد، قانون تکلیف را روشن کرده و تا انفصال از خدمات دولتی، رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون در آن پیش بینی شده است.

خادم درباره نظر فدراسیون جهانی تیراندازی درباره لغو انتخابات و برکناری هاشمی از ریاست فدراسیون گفت: ما آرا و احکام قضایی به همراه اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری را در اختیار کمیته ملی المپیک گذاشته‌ایم و قطعاً مجامع جهانی هم با اجرای احکام قضایی و قانونی مشکلی ندارند.

رئیس دیوان عدالت اداری پانزدهم آذرماه در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری از در حال اجرا بودن حکم نماینده مجلس دو شغله خبر داد و گفت: وزارت ورزش  قرار است به‌زودی برای این فدراسیون انتخابات برگزار و رئیس جدید را معرفی کند.