رئیس کمیته ملی المپیک در مورد حمایت از ورزشکاران و قهرمانان کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درمورد تاثیر مثبت عملکرد قهرمانان ورزش کشورمان بر روی جامعه گفت: شرایطی که این روز‌ها در ورزش کشورمان ایجاد شده و در حال پیگیری است، نتیجه وفاق و همدلی است. جامعه ورزش کشورمان با غیرت و با فضیلت است. در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده است زندگی مردم از حالت عادی خود خارج شود، ورزش کشورمان می‌تواند بخشی از کام ملت را شاد کند. ما در روز‌هایی هستیم که باید تیم‌ها را پشتیبانی کنیم. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان کشورمان با ایجاد جهش و تحول می‌توانند روحیه مردم کشور را در سال ۱۴۰۰ بالا ببرند. در حال پیش‌روی در برنامه ۱۵ هدف هستیم.

او ادامه داد: ما در کمیته ملی المپیک یک استراتژی مشخص داریم و وظایفی بر عهده ما قرار دارند. ورزشکاران حق دارند انتظاراتی از ما داشته باشند. به همین دلیل خودمان را در جایگاه پاسخگویی و دیگران را در جایگاه پرسش می‌دانیم. ورزشکاران کشورمان در حال تلاش و آمادگی برای شرکت در ۶ رویداد در سال ۱۴۰۰ هستند و همچنین وظیفه داریم به انبوه مطالبات پاسخ دهیم. کشتی گیرانکشورمان در تلاش هستند تا با آمادگی لازم در مسابقات شرکت کنند تا ملت را شاد کنند. در رشته‌های کاراته، تیراندازی، وزنه برداری و بوکس نیز چنین شرایطی داریم که باید از ورزشکاران حمایت شود. روز گذشته ۶ میلیارد تومان بودجه اضافه تصویب شد که یک میلیارد آن را برای کشتی و ۵ میلیارد آن را برای سایر فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم. 

صالحی امیری در مورد صحبت‌هایی که صمد نیکخواه بهرامی، بسکتبالیست کشورمان در مورد حمایت از ورزشکاران بیان کرده بود، گفت: تیم ملی بسکتبال با هدایت یک مربی ایرانی کار بزرگی در کسب سهمیه المپیک انجام داده است. ما به عنوان کمیته ملی المپیک وظیفه خود را گسترش و حمایت از ورزش قهرمانی می‌دانیم. بسکتبال علاوه بر ۲ میلیارد بودجه‌ای که دارد، ۵۰۰ میلیون تومان نیز بیشتر خواهد گرفت که تا الان ۳۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است. به همه قهرمانان المپیکی، ماهی ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم. ما برای همه کسانی که سهمیه گرفته‌اند، ماهیانه ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که ما ۶ ماه و وزارت ورزش و جوانان هم ۶ ماه را پرداخت می‌کند. فقط امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پیشکسوتان کمک کرده‌ایم.

او ادامه داد: برای درمان یکی از پیشکسوتان که متاسفانه درگیر بیماری سرطان شده است، ۸۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم. هزینه کل درمان او ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود که در ادامه نیز به این پیشکسوت کمک خواهیم کرد. مسئولیت حقوقی و حمایت از پیشکسوتان بر عهده صندوق حمایت از پیشکسوتان است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در آینده نزدیک از ظرفیت ملک بزرگی که در اختیار داریم و آن را از فضای سبز خارج کرده‌ایم و چند صد میلیارد ارزش دارد، استفاده می‌کنیم. یا آن را تبدیل به پول خواهیم کرد و یا با ساخت یک مجموعه پزشکی ورزشی خدمات زیادی را انجام خواهیم داد و یک منبع مالی پایدار برای کمیته ملی المپیک ایجاد خواهیم کرد. منابع ما محدود هستند و نیاز فدراسیون‌ها نا محدود است. هزینه‌ها هم ۳ تا ۵ برابر شده اند و باید به فدراسیون‌ها حق دهیم که انتظار کمک حداکثری داشته باشند. آن چه دولت به ما داده است را عادلانه بین فدراسیون‌ها توزیع کرده‌ایم. نظام چانه‌زنی در کمیته ملی المپیک نداریم. هر چه هم خارج از سقف پرداخت شود، اطلاع رسانی می‌شود.