سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص ترک ایران توسط هروویه میلیچ، گفت: ما نزدیک صبح مطلع شدیم که میلیچ ایران را ترک کرده و به نظر می‌رسد، او برنامه‌ای برای خروج داشته است. زیرا این امکان وجود ندارد که بلافاصله بعد از دربی ایران را ترک کند. میلیچ چه بازی می‌کرد یا نمی‌کرد، می‌خواست از ایران برود.

به گزارش مرور نیوز، حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال در مورد جلسه هیئت مدیره باشگاه، گفت: جلسه امروز برای تامین منابع مالی بود. در این زمینه تبادل نظر شد که چطور بتوانیم درصد بیشتری از مبلغ قراردادها را طی روز‌های آینده به بازیکنان پرداخت کنیم. راهکار‌هایی را دوستان به خصوص خلیل زاده (مسئول بخش اقتصادی) پیشنهاد دادند که فکر می‌کنم این هفته یا هفته آینده درصد بیشتری را به بازیکنان پرداخت کنیم.

او در خصوص ترک ایران توسط هروویه میلیچ ، عنوان کرد: ما نزدیک صبح مطلع شدیم که میلیچ ایران را ترک کرده و به نظر می‌رسد، او برنامه‌ای برای خروج داشته است. زیرا این امکان وجود ندارد که بلافاصله بعد از دربی ایران را ترک کند. میلیچ چه بازی می‌کرد یا نمی‌کرد، می‌خواست از ایران برود. با اطمینان می‌گویم که مطالبات میلیچ بیشتر از بقیه بازیکنان پرداخت شده است.  برای اقامت او و خانواده اش همکاری داشتیم و امیدواریم به تمرینات ما برگردد. میلیچ ۲ ماه است حقوق  نگرفته، اما فسخی انجام نشده است. فسخ قرارداد به تشریفات نیاز دارد.  

نظری اضافه کرد: میلیچ روز گذشته در فهرست فکری بود؛ وقتی او در لیست تیم  حضور دارد به معنای این نیست که مربی بازیکن را نمی‌خواهد. اجازه بدهید در مورد دوپینگ میلیچ صحبت نکنم، زیرا هیچ تستی از کسی گرفته نشده است.

او درباره این که رقم ۳۰ میلیارد تومان چه شده است، گفت: بدهی زیادی روی دست باشگاه باقی مانده است که بیشتر پول دریافتی را بابت بدهی پرداخت کردیم. پرداخت بدهی‌ها تمام نشده است و باید برای پرداخت تمامی بدهی‌ها منابع مالی بیشتری داشته باشیم.  

عضو هیئت مدیره استقلال درباره وضعیت دیاباته، بیان کرد: وضعیت دیاباته شبیه میلیچ نیست. میلیچ برای ترک ایران عنوان کرده است که  سرمربی تیم به او بازی نمی‌دهد. دیاباته در حال بازی است و به دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات این بازیکن هستیم. ما در تلاش هستیم که قرارداد‌ها را پرداخت کنیم. شب گذشته از نتیجه بازی ناراحت بودیم.

او در مورد پاداش بازیکنان در دربی، گفت: وقتی بردی صورت نگرفته است، پاداشی پرداخت نمی‌شود. ضمن این که فکری درخواستی مبنی بر این که به میلیچ احتیاج ندارد به ما نداده است.

نظری در ادامه بیان کرد: در چند ماه اخیر با مشکلات مختلفی مواجه بودیم که باید آن‌ها را رفع می‌کردیم. ما برای پرداخت بدهی شفر درگیر بودیم. اگر آن‌ها پرداخت نمی‌شدند، نمی‌توانستیم مجوز حرفه‌ای‌سازی بگیریم یا از نفرات جدید استفاده کنیم. در ضمن پنجره نقل و انتقالاتی هم باز نمی‌شد. در این مدت تلاش کردیم درصدی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم و هیچ بازیکنی کمتر از ۱۰ درصد قراردادش را نگرفته است. بعضی از نفرات هم بیشتر از ۳۰ درصد دریافتی داشته اند.

او افزود:  تفاوت‌هایی در برخی پرداختی‌ها وجود داشته است که اجازه بدهید علت آن را بازگو نکنم. توجیه در مورد دربی و این که  باشگاه بدهی داشته و خوب بازی نکرده است، توجیه مناسبی نیست. در تلاش هستیم تا بدهی‌ها را به هر شکل ممکن تسویه کنم.

نظری در مورد این که عبدیان اعلام کرده است که از عملکرد تیم راضی نیست، گفت: این جمله را نشنیده ام.

او در خصوص داوری بازی شب گذشته با پرسپولیس، اظهار کرد: من کارشناس داوری نیستم اما به قول فیروز کریمی در بازی های خارجی، آن صحنه برخورد توپ به دست را پنالتی اعلام می کنند.