رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بودجه ۴۳ میلیارد تومانی کمیته را به ۱۲۰ میلیارد تومان رساندیم که در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص سومین مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز سومین مجمع کمیته ملی المپیک را با حضور ۷۰ تن از اعضا برگزار شد. تلاش ما این بوده که عملکرد شفافی داشته باشیم و برای همین همدلی و همنوایی بین تمامی روئسای فدراسیون و اعضای مجمع را شاهد بودیم. آنچه ما در ۳ سال گذشته در کمیته ملی المپیک دنبال کردیم وحدت و شفافیت در ورزش ایران بوده است و مسیر حرکت فدراسیون‌ها باید شفاف و بانشاط باشد.

صالحی امیری ادامه داد: ۱۵ برنامه برای توسعه تعیین کردیم و در مسیر حرکت خود آن‌ها را محقق ساختیم، مجمع کمیته ملی المپیک یکی از برنامه‌های ما است و ۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه داریم و امیدواریم قبل از پایان سال این مجموعه را بهره برداری کنیم.

موزه ورزش را گسترش خواهیم داد

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص موزه این مجموعه اظهار داشت: این موزه نماد هویت جامعه ورزشی ایران است و ما ۲۵۰۰ اثر را در موزه سازماندهی کرده و هر روز آن را گسترش خواهیم داد و تالار‌های جدیدی را هم تاسیس خواهیم کرد.

بودجه کمیته را به ۱۲۰ میلیارد تومان رساندیم

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش بودجه این نهاد اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته بودجه ۴۳ میلیارد تومانی کمیته را به ۱۲۰ میلیارد تومان رساندیم که در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید. شاخص‌هایی برای بودجه در نظر گرفته ایم و فدراسیون‌های المپیکی در اولویت قرار خواهند گرفت. پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش هستند و توجه ویژه‌ای به آن‌ها داریم همچنین برنامه داریم حقوق مربوط به المپیکی‌ها را ۵۰ درصد افزیش دهیم.

۹۰ میلیون تومان پاداش کسب سهمیه المپیک

صالحی امیری در خصوص حقوق المپیکی‌ها عنوان کرد: در یک سال گذشته علاوه بر پرداخت ۵ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان دیگر هم تا المپیک به ورزشکاران پرداخت خواهیم کرد و همچنین هر ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک شود مبلغ ۹۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرد به علاوه برای یک نفر از قهرمانان کمیته ملی المپیک مبلغ ۵۰۰ دلار را در نظر گرفته است.

۴۹ میلیارد به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم

صالحی امیری در خصوص بودجه فدراسیون‌ها گفت: تا کنون ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم از مجموع ۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بودجه دریافتی را به فدراسیون‌ها پرداخت کرده ایم. همچنین ۳ میلیارد تومان به مربیان، ۲ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان به المپیکی ها، ۱۲ میلیارد برای زیرساخت‌ها و ۲۸ میلیلارد برای کارکنان هزینه شده است.

صالحی امیری ادامه داد:یکی از برنامه‌های جدی کمیته ملی المپیک استفاده از قهرمانان برای نسل بعدی کمیته است.

با دیپلماسی تهدیدات را کم کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ارتباط این کمیته به نهاد‌های بین المللی اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاقی که در ۳ سال گذشته رخ داد دیپلماسی ورزش بود و در این راستا بیش از صد ملاقات روئسای فدراسیون‌های بین المللی داشتیم. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که در این دیپلماسی کاهش تهدیدات نسبت به ورزش کشور داشتیم و برای همین برای کاهش تهدیدات ماه قبل جلساتی با مسئولان شورای المیپیک آسیا در عمان داشتیم.

سال ۱۴۰۰ پر رویدادترین سال ورزش ایران است

صالحی امیری در انتهای این موضوع گفت: تمامی ظرفیت کمیته ملی المپیک برای برگزاری ۶ رویداد در سال ۱۴۰۰ بسیج شده است که مهم‌ترین آن المپیک توکیو خواهد بود و سال ۱۴۰۰ پر رویداد‌ترین سال ورزش ایران خواهد بود و برای همین ۱۴ میلیارد تومان مازاد بر بودجه به فدراسیون‌ها کمک کردیم

پیگیر تصویب اساسنامه هستیم

صالحی امیری در خصوص وضعیت اساسنامه گفت: ما یک نهاد غیر دولتی هستیم و برای فعالیت‌های خود احتیاج به مجوز داریم. در حال حاضر پیگیر تصویب اساسنامه هستیم. بودجه و حسابرسی ما بدون چالش به تصویب رسید و عملکرد مالی شفاف کمیته از افتخارات ما است.

سیاست ما با فوتبال تعاملی است

صالحی امیری در پایان گفت اظهار داشت:سیاست ما با فوتبال تعاملی است و فوتبال بخش تفکیک ناپذیر از جامعه است و ما وظیفه داریم از فوتبال حمایت کنیم. حذف فوتبال از مجمع ما را به صلاح نمی‌دانم و دراین خصوص پس از انتخاب رئیس جدید با فدراسیون صحبت خواهم کرد.