رضا مهماندوست، جادوگر تکواندوی ایران که جهان برای نام و عملکردش زبان به ستایش گشود و به احترامش ایستاد به دلیل سو مدیریت مجبور شد از کشور خارج شده و برای کشور آذربایجان مربیگری کند. حال به نظر می رسد جای شخصی مانند او در تکواندو کشور خالی است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، مسابقات جهانی تکواندو 2016 در کشور آذربایجان در حالی برگزار می شود که نمایندگان ایران در اوزان منتخب نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند.

این در حالی است که دو نماینده مردان ایران در المپیک ریو در این مسابقات شرکت نکردند. عملکرد انفرادی تکواندو کاران ایرانی در باکو  نتوانست به مانند گذشته نمایش چشمگیری از خود داشته باشد که این مساله می تواند به نوعی چالش عدم مدیریت و ثبات کادر فنی تیم ملی را به همراه داشته باشد.

باور به این امر که رضا مهماندوست مربی فعلی تیم ملی تکواندو آذربایجان یکی از چهره های شاخص مربیگری در سطح جهان است و به تازگی نیز برای سومین بار پیاپی بعنوان بهترین مربی تکواندو جهان شناخته شده و توانسته با عملکرد بی نظیر خود برای تکواندو آذربایجان جایگاهی در خور سطح جهانی بدست آورد.

بی تردید مهماندوست جزو سرمایه های ملی ورزش ایران محسوب شده و می شود اما متاسفانه بنا به دلایلی با انصراف از هدایت تیم ملی تکواندو، ورزش ایران از هنر ناب این نابغه محروم ماند. چالش جانشینان وی در تیم ملی با عملکرد ضعیفشان موجب شد تا نگاه ها در داخل کشور باز هم به سمت مهماندوست معطوف شود اگر چه به نظر می رسد جایگاه رضا مهماندوست در ترکیب تکواندو آذربایجان به ثبات رسیده است ولی می توان با کمی درایت و مدیریت درست از نبوغ و استعداد ذاتی وی برای تیم ملی تکواندو ایران سود جست.

فقدان برنامه ریزی و نبود استراتژی کار آمد پس از جدایی وی در هدایت تیم ملی مشهود بود که نقطه اوج این نا کار آمدی در المپیک ریو خود را نشان داد. حال آیا وقت آن نرسیده است که از گذشته پند بگیریم و به مسیر درست بازگردیم؟ حضور دوباره مهماندوست در سمت سرمربیگری تکواندو می تواند چشم انداز روشن و پر امیدی را برای این رشته مدال آور در سطح المپیک برای ما به ارمغان آورد.

بی تردید داشتن تعامل و رسیدن به درک درست از شرایط تکواندو ایران بیش از پیش می تواند موجب بازگشت دوباره رضا مهماندوست شود.

شرایطی که قطعا در ابتدا باید در ورزش تکواندو ایران فراهم شود تا دوباره بتوان از جادوی رضا مهماندوست برای کشورمان موثر واقع شود و این شرایط فراهم نمی شود مگر با تصمیم درست از سوی جامعه تکواندو کشور.