رئیس کمیته المپیک درباره وضعیت جودو و رای دادگاه عالی ورزش، گفت: اگر این رای عادلانه باشد، جودو تبرئه خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان ورزشی، اظهار کرد: چیزی که امروز اهمیت دارد، این است که ما تاریخ و تبار ایران را به نسل جدید معرفی کنیم. اگر امروز از تمدن ایرانی صحبت می‌کنیم، محصول مجموعه‌ای از منابع است که در کتاب‌ها، تصاویر و ... به جا مانده اند.

او افزود: ما نسبت به تاریخ ورزش ایران یک وظیفه اساسی و تاریخی داریم. باید پیروزی‌ها و شکست‌ها را به نسل بعد معرفی کنیم. موزه ملی ورزش سال ۹۷ افتتاح شد. این موزه پویا است و هر روز ظرفیت جدید به آن اضافه می‌شود. چند مرحله را انجام داده‌ایم و امروز رونمایی از تندیس ۶ قهرمان ورزشی انجام شد. حرکت بعدی ما تالار مشاهیر فوتبالی است.

صالحی امیری ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ این است که ما نیازمند عبور از سطح قهرمانی به پهلوانی هستیم. وقتی صحبت از گذشته کشتی در میان باشد، تختی مطرح است. افراد کمی به یاد می‌آورند که تختی در کدام رویداد مدال گرفت. با این وجود همه از مرام و معرفت تختی صحبت می کنند. نسل جدید نباید فقط به کسب مدال افتخار کند.

او اضافه کرد: زمانی که علی انصاریان و مهرداد میناوند از دنیا رفتند، یک ملت عزادار شد. مردم قدردان قهرمانان خود هستند. ما به صورت دائمی هر ۲ هفته یک بار جلسات ستاد عالی ورزش را برگزار می‌کنیم. تمام تصمیمات مهم در این جلسات گرفته می‌شوند. در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال حرف نمی‌زنم و منتظر اعلام نتایج هستم.

رئیس کمیته المپیک درباره وضعیت جودو و رای دادگاه عالی ورزش، گفت: اگر این رای عادلانه باشد، جودو تبرئه خواهد شد.