رئیس فدراسیون والیبال گفت: روند کشف استعدادهای والیبال امسال نیز ادامه یافت و از بین بیش از ۱۰۰۰ بازیکن معرفی شده از سوی هیات‌ها و مربیان بومی، ۴۳ بازیکن به اردوی آماده‌سازی دعوت شدند که هم‌اکنون این اردوها در فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخاباتی هیات استان چهارمحال و بختیاری، افزود: ابتدا از زحمات ۱۰ ساله علیرضا شجاعی رئیس پیشین هیات والیبال چهار محال و بختیاری و همکاران ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت هیات‌های ورزشی استان‌ها، یکی از مشاغل سخت کشور است، گفت: هیات‌های استانی، جایگاه و بودجه مشخصی ندارند اما برای عملکردشان باید جوابگوی نهادهای نظارتی نیز باشند. از سوی دیگر افراد باشخصیتی هستند که شاید برای امور شخصی خود حاضر به ماندن پشت درب اطاق مدیران نباشند اما به رغم بی‌مهری‌ها، برای ورزش این مسایل را تحمل می‌کنند.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه به قهرمانی تیم والیبال نوجوانان ایران در سال ۲۰۰۷ جهان اشاره کرد و گفت: رئیس وقت فدراسیون جهانی والیبال در آن زمان با ارسال ایمیلی به من، مجتبی غیاثی را به عنوان الگوی والیبال جهان معرفی کرد. دقت کنید الگویی برای جوانان جهان، نه ایران و نه قاره آسیا، بلکه جهان. غیاثی یکی از جوانان خوب چهارمحال و بختیاری بود و مشابه او زیاد در کشور داریم.

وی در ادامه به برنامه‌های تدوین شده برای رشد و توسعه والیبال ایران در ۱۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این برنامه‌ها منجر به دستیابی اهداف مدنظر شده و والیبال بزرگسالان ایران از رتبه بیست‌وهفتمی به جایگاه هشتم جهان رسیده است. در این مدت اقدامات سخت و فشرده‌ای انجام شده است تا والیبال ایران در جهان به عنوان یک قدرت واقعی معرفی شود. در رده‌های سنی نیز بهترین‌های جهان هستیم و در سال ۲۰۱۷ در نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۹ در جوانان جهان قهرمان شدیم. برای طی این مسیر، در آینده نیز برنامه داریم تا در زمره بهترین‌های جهان باقی بمانیم.

داورزنی با یادآوری اینکه در گذشته تنها چند بازیکن شاخص در والیبال ایران حضور داشتند که باید از آن‌ها در مسابقات مختلف استفاده می‌کردیم، گفت: در گذشته ظرفیت والیبال ایران بسیار کم بود و برای همه مسابقات بزرگسالان، تنها یک تیم اعزام می‌شد. اما در حال حاضر ظرفیت به گونه‌ای است که همزمان امکان اعزام تیم‌های قدرتمند به مسابقات مختلف را داریم و نکته مهم‌تر اینکه دغدغه‌ای در پست‌های مختلف تیم‌های ملی نیز نداریم.

وی همچنین به حضور ۱۲ بازیکن والیبال ایران در تیم‌های مختلف باشگاهی جهان در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته یک لژیونر داشتیم، والیبال ایران به جایگاهی رسیده است که امسال ۱۲ لژیونر داشته است. بردیا سعادت یکی از لژیونرهای خوب ایران است و با ۱۹ سال سن، در قالب استانداردهای جهانی این رشته ورزشی، یکی از بهترین‌های دنیاست.

رئیس فدراسیون والیبال به برگزاری مسابقات مختلف والیبال در شش ماه گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ تیم در لیگ‌های مختلف کشور شرکت کردند و مسابقات آنان به رغم نگرانی‌های شیوع ویروس کرونا، به بهترین شکل ممکن برگزار شد. سرآمد این مسابقات، لیگ برتر مردان بوده که در حال برگزاری است. پخش زنده و اختصاصی این مسابقات از طریق سایت، صفحه آپارات و یوتیوب فدراسیون والیبال نیز شروع شده است تا مردم نیز لذت ببرند. اقبال عمومی نیز برای حضور در لیگ برتر سال ۹۹ نسبت به سال‌های قبل بیش‌تر بوده است. خوشبختانه امسال برگزاری این رقابت‌ها از نظر کیفی و فنی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است و تنها مشکل، حضور نداشتن تماشاگران در سالن مسابقات بود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، امکان‌پذیر نبود.

وی به مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در سال آینده که به میزبانی جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: روند کشف استعدادهای والیبال امسال نیز ادامه یافت و از بین بیش از ۱۰۰۰ بازیکن معرفی شده از سوی هیات‌ها و مربیان بومی، ۴۳ بازیکن به اردوی آماده‌سازی دعوت شدند که هم‌اکنون این اردوها در فدراسیون والیبال برگزار می‌شود. ما باید در مسابقات قهرمانی جهان نیز با شایستگی حاضر شویم زیرا مردم انتظار نتیجه قابل قبول از تیم ایران در این رقابت‌ها دارند.

داورزنی با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی ایران از هفتم فروردین ماه برای حضور شایسته در لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک توکیو، تصریح کرد: همه این کارها در شرایط سخت کشور انجام شده است؛ شرایطی که دولت تنها ۲۰ درصد منابع فدراسیون را تامین کرده و فدراسیون ۸۰ درصد دیگر را از منابع مالی خود تامین کرده است. این روش برای دیگر فدراسیون‌های ورزشی ایران نیز الگو شده است.

وی با یادآوری‌ای که در حال حاضر، منابعی را نیز برای اجرای برنامه تیم‌های ملی و رده‌های مختلف سنی در سال آینده ذخیره کرده‌ایم تا فعالیت‌های این تیم‌ها بدون مشکل انجام شود، گفت: اگر والیبال جهان به ایران احترام می‌گذارد، افتخاری برای همه اعضای خانواده بزرگ این رشته ورزشی کشور است و این اتفاق بدون همکاری هیات‌ها امکان‌پذیر نبوده است. همچنین همکاری مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها با هیات‌های استانی در این مسیر اهمیت زیادی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به فعالیت بیش از ۲۳۰ هزار والیبالیست سازماندهی شده در این رشته ورزشی کشور گفت: جای نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در تیم‌های رده سنی و ملی والیبال خالی است. این استان نیز مانند دیگر استان‌های کشور، ظرفیت بالایی در والیبال دارد اما باید این ظرفیت به درستی شناسایی شود و اگر مسابقات برگزار نشود، امکان کشف استعدادها و بازیکنان جدید نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: امسال مسابقات قهرمانی کشور به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد اما هیات‌ها باید سازوکاری را مهیا کنند تا بازیکنان شایسته، شناسایی و معرفی شوند. نگاه جوانان و نوجوانان به هیات‌های استانی است تا با فعالیت‌های ویژه، استعدادها را معرفی کنند. والیبال در ایران، آسیا و جهان، بعد از فوتبال حرف اول را می‌زند و بنابراین، انتظار خانواده‌ها نیز از این رشته ورزشی زیاد است.

داورزنی در ادامه به ظرفیت آب و هوایی مناسب استان چهارمحال و بختیاری در برخی ایام سال اشاره کرد و گفت: شرایط میزبانی خوبی برای این استان مهیا است و باید هیات والیبال نیز فعالیت خود را افزایش دهد تا با همکاری دیگر نهادها، میزبان خوبی برای مسابقات والیبال باشد. همچنین والیبال برفی یکی از ظرفیت‌های خوب استان است و فدراسیون نیز برنامه‌های خوبی برای این رشته جذاب دارد که قابل اجرا برای مردان و زنان است. فدراسیون جهانی نیز از فعالیت کشورها در این رشته جدید استقبال می‌کند.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان ابراز امیدواری کرد که خانواده بزرگ والیبال با همکاری یکدیگر، شادی و غرور ملی را به ۸۰ میلیون ایرانی هدیه دهند و خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای این فدراسیون دانست.

مجمع انتخاباتی هیات والیبال استان چهارمحال و بختیاری، امروز (سه‌شنبه) در سالن کنفرانس دانشگاه شهرکرد به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار شد و کمال اکبریان با کسب اکثریت آرا برای مدت چهار سال رئیس هیات والیبال این استان شد.