با پایان رقابت‌های مقدماتی کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا تکلیف ۱۲ سهمیه المپیک توکیو مشخص شد.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات مقدماتی کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا به پایان رسید که ۳ نماینده کشورمان در این مسابقات با حضور در دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند تا تیم کشتی آزاد ایران با ۶ سهمیه و به صورت کامل راهی المپیک توکیو شود.

بر همین اساس نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم محمد عبدالکریم از کویت را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد حاجی محمد علی کشتی گیر روسی الاصل از بحرین گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک راهی دیدار فینال شد. حریف یزدانی در فینال ارنظر آکماتالیف از قرقیزستان است.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول به مقابل علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر منگ حجی جان از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ مان از هند را از پیش رو برداشت و ضمن حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک را نیز کسب کرد. وی در دیدار فینال با بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مبارزه بعدی ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در ۳۰ ثانیه ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک از ازبکستان می‌رود.

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال این رقابت‌ها که موفق به کسب سهمیه نیز شدند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: غلام جان عبداله یف (ازبکستان) – مینگ هیو لیو (چین)

۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) – ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (ایران) - بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان)

۸۶ کیلوگرم: جاورایل شاپیف (ازبکستان) – زوشن لین (چین)

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (ایران) – ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان)

۱۲۵ کیلوگرم: یوسوپ باتیرمیرزایف (قزاقستان) – الخاگواگرل مونختور (مغولستان)