آبی های تهرانی در دیدار برابر پدیده نمایشی مانند آنچه نفت تهران در گذشته داشت انجام دادند تا تغییر رویکرد منصوریان برای آبی ها چاره ساز شود.

به گزارش مرور نیوز، بعد از شکست استقلال برابر تراکتورسازی بود که سرمربی آبی ها در نشست خبری گفت که این تیم باید برد با حداقل اختلاف را یاد بگیرد و لازم نیست که هر بازی به دنبال گل های پرشمار باشد. استقلال که از ابتدای فصل برد برابر نفت تهران و آبادان، ماشین سازی، فولاد خوزستان، گسترش فولاد و البته تراکتور سازی را با سهل انگاری با مساوی و باخت عوض کرده، در دیدار با پدیده مشهد نمایش متفاوتی داشت.

استقلال برابر پدیده نفتی شد

شاگردان منصوریان در این بازی در نیمه دوم بعد از اینکه دروازه پدیده را باز کردند رو به کنترل بازی آوردند. استقلال هر چند در نیمه اول نمایش خوبی نداشت، اما در نیمه دوم در خلق موقعیت و البته کنترل بازی بسیار عالی عمل کرد. ارزش کار استقلال برابر پدیده آنجایی مشخص می شود که تیم خوب مشهدی در دیدار با دو مدعی لیگ برتر یعنی پرسپولیس و تراکتور در دو هفته گذشته نمایش بسیار خوبی داشت و بارها موفق به تهدید دروازه این دو تیم و البته گلزنی برابر آنها شده بود اما برابر استقلال به استثنا یک موقعیت در نیمه اول، در نیمه دوم نیز تنها یک موقعیت داشت که آن هم به دلیل اشتباه عجیب بازیکن استقلال به دست آمد.

تعویض های تدافعی

استقلال در دیدار برابر تراکتورسازی حاضر نشد با وجود نمایش ضعیف خط میانی این تیم، تغییرات نفری در این منطقه از زمین ایجاد کند و همین موضوع باعث شد تا استقلال در طول جریان بازی از فرم خوب خود فاصله بگیرد. منصوریان اما در دیدار برابر پدیده فرشید باقری را برای کنترل بازی به زمین فرستاد و باقری به استثنا یک پاس اشتباه در بقیه صحنه ها به خوبی توانست با دوندگی حملات پدیده را تخریب کند. تعویض باقری نشان می دهد که آبی ها از استراتژی ابتدای فصل خود فاصله گرفته اند.

ترکیب اولیه بر اساس آنالیز حریفان

استفاده از بختیار رحمانی، مجتبی حق دوست و فرشید اسماعیلی که دوندگی زیادی دارند در کنار انصاری و کاوه رضایی باعث شد تا بازیکنان تهاجمی استقلال، با پرس شدید اجازه بازی سازی را از تیم تاکتیکی پدیده بگیرند. استقلالی ها به خوبی می دانستند اگر پدیده در این بازی توپ را در اختیار داشته باشد، کار سختی خواهند داشت به همین دلیل حیدری و قربانی که کمتر در پرس مدافعان حریف شرکت می کنند، در این بازی نیمکت نشین شدند. منصوریان از ابتدای فصل برای انتخاب ترکیب اولیه خود رویکردی این چنین نداشت و بیشتر به استفاده از ستاره ها در کنار ارائه فوتبال مورد نظر می پرداخت. اتفاقی که در دیدار با پدیده رخ نداد و منصوریان ترجیح داد تا تیم خود را بر اساس ویژگی های حریف آرایش کند.

عقب نشینی به موقع منصوریان

این تصمیم منصوریان اما بر خلاف صحبتهای ابتدای فصل او بود. سرمربی آبی ها در ابتدای فصل از هواداران خواست تا برای ارائه فوتبال زیبا به او فرصت بدهند اما بعد از شکست برابر تراکتورسازی، هجمه های زیادی علیه سرمربی جوان استقلال ایجاد شد. همین موضوع باعث شد تا منصوریان دوباره به سراغ فوتبالی برود که در آن مهارت دارد و البته نتیجه این موضوع کسب سه امتیاز بسیار مهم در ورزشگاه آزادی برابر پدیده بود. عقب نشینی منصوریان از صحبتهای اول فصل اتفاقی بود که شاید خیلی ها پیش از این منتظر آن بودند و تصمیم درستی از سوی سرمربی آبی ها به شمار می رود. استقلال شاید از قهرمانی فاصله گرفته باشد اما حالا منصوریان می تواند با ارائه این روش، دوباره آبی ها را به اوج برگرداند و البته تجربه نشان می دهد فوتبال زیبا واقعا آن چیزی نیست که هواداران استقلال به دنبال آن هستند.