مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: سازمان لیگ متعلق به هر ۱۶ باشگاه بوده و ما اگر برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم با توجه به شرایط همه تیم‌ها است.

به گزارش مرور نیوز، سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره همزمانی بازی‌های استقلال و پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و سپاهان گفت: ممکن است تغییری در برگزاری یک یا ۲ بازی داشته باشیم، چون تغییر ناگهانی برای برنامه‌های تیم ملی پیش آمده و سعی می‌کنیم تا آخر وقت امروز برنامه جدید را اعلام کنیم.

او افزود: پس از مخالفت دادگاه CAS با درخواست ایران، برنامه‌های تیم ملی زودتر شروع می‌شود و ممکن است که ساعت و تاریخ بازی‌های ما یک یا ۲ روز جابه‌جا شده و فشردگی مسابقات بیشتر شود.

مهدی ادامه داد: تاریخ پایان لیگ را از مدت‌ها پیش داشتیم. متمرکز شدن مسابقات AFC و فیفا پیش آمد و تا دیروز قرارمان بر این بود تا حداکثر اول یا دوم مرداد لیگ برتر و تا نیمه مرداد جام حذفی را به اتمام برسانیم، اما با تغییرات برنامه تیم ملی ممکن است این کار با  تاخیر انجام شود.

مهدی در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به زمان برگزاری مسابقات عنوان کرد: سازمان لیگ متعلق به هر ۱۶ باشگاه بوده و ما اگر برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم با توجه به شرایط همه تیم‌ها است. ما تلاش می‌کنیم نمایندگان‌مان مثل تیم ملی با فراغ بال و آسودگی خاطر در مسابقات شرکت کنند. برخی باشگاه‌ها درخواست تعویق مسابقات‌شان را داشتند، اما وقتی از مسابقات بر می‌گردند و ما خوشحالی‌شان را می‌بینیم، باید یک مقدار کمک‌مان کنند و به مسابقات برگردند. ما شرایط همه را می‌بینیم و برنامه ریزی مسابقات برای ۱۶ باشگاه است و بعد از یک تورنمنت برنامه را برای یک تیم عوض نمی‌کنیم.

او در خصوص ترتیب مسابقات لیگ تصریح کرد: ترتیب مسابقات به همان صورت است، اما با توجه به تغییر برنامه تیم ملی ممکن است ۱ - ۲ روز جابه‌جایی داشته باشیم. ما قصد داشتیم تا قبل از اردوی تیم ملی تا هفته ۲۲ و ۲۳ مسابقات را برگزار کنیم، اما الان ممکن است تغییراتی داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد: در خلال مسابقات گزارشگران تلویزیونی از کار خوب AFC صحبت کردند و اینکه غیر از سرمربی تمام اعضای کادرفنی ماسک می‌زنند، این ابلاغیه‌ای است که ما سال پیش به تیم‌ها دادیم و شیوه نامه‌ها را اعلام کردیم. ما این درخواست‌ها را قبلا داشته‌ایم، اما وقتی AFC انجام می‌دهد تمام رسانه‌ها به آن می‌پردازند و کار ما ساده‌انگاری می‌شود. واقعیت این است که انتظار داریم کار ما هم دیده شود. اگر ما لیگ را در سال گذشته با تمام سختی‌هایش برگزار نمی‌کردیم، تیم‌های ما در این تورنمنت فشرده نمی‌توانستند موفق باشند و نتیجه برگزاری منظم و فشرده در سال گذشته این بود که تیم‌های‌ ما با کادر و بازیکنان ایرانی بهترین نتیجه را گرفتند.  

مهدی در پاسخ به این سوال که برنامه مسابقات هفته ۲۳ تا ۲۶ را چه زمانی اعلام می‌کنند؟ گفت: در حال حاضر ۱۴ هفته معوقه داریم اگر بتوانیم برنامه این مسابقات را تکمیل کنیم، بعد از آن می‌توانیم برنامه هفته‌های آینده را اعلام کنیم.