رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: مشکلات مالی بزرگترین دغدغه باشگاه‌ها در لیگ دسته اول است.

به گزارش مرور نیوز، فریبرز محمودزاده در مورد رقابت‌های نیم‌فصل لیگ دسته اول، گفت: ابتدا باید از مسئولان هیأت‌های فوتبال استان‌ها، باشگاه‌ها، مقامات امنیتی و پزشکی سراسر کشور که ما را در برگزاری منظم لیگ دسته یک همراهی کرده‌اند تشکر کنم. امیدوارم در نیم‌فصل دوم همین روند را  ادامه داشته باشیم و مسابقات مثل نیم‌فصل اول منظم برگزار شود به خصوص اینکه رقابت‌ها در نیم‌فصل دوم بسیار حساس‌تر می‌شود.

وی افزود: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در چند سال اخیر پروسه کیفی‌سازی لیگ یک را آغاز کرده‌اند و اکنون می‌بینیم که مسابقات لیگ دسته اول بسیار باکیفیت است و رقابت تیم‌ها بسیار فشرده است. خود مهدی تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال یکی از حامیان کیفی‌سازی لیگ یک بود. 

مسئول مسابقات لیگ دسته اول با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌ها، گفت: یکی از مهمترین مشکلات لیگ یک مشکلات مالی باشگاه‌ها بود تقریباً تمامی باشگاه‌ها با مشکلات مالی دست  و پنجه نرم می‌کنند و امیدوارم مسئولان استانی بیش از گذشته از تیم‌های شهر استان خود حمایت کنند. زیرا در صورت عدم حمایت مالی از باشگاه‌ها تیم‌ها در لیگ یک و نیم‌فصل دوم ضربه سنگینی می‌خورند. 

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد حمایت تبلیغات محیطی از رقابت‌های لیگ یک، گفت: دو فصل است که از تیم‌های لیگ دسته اول ورودی 80 تا 90 میلیون تومانی گرفته نمی‌شود تا باشگاه‌های لیگ یک هم بدانند که سهمی از تبلیغات محیطی دارند اما واقعیت آن است که به دلیل پخش نشدن منظم رقابت‌های لیگ یک از تلویزیون حامیان مالی کمتر تمایل به حضور در این رقابت‌ها دارند هر چند در مازندران، گیلان، شیراز، بوشهر و ... شبکه‌های استانی رقابت برخی از تیم‌ها را پخش مستقیم می‌کنند اما این مسأله فقط مختص 5، 6 تیم می‌شود امیدوارم که رقابت‌های لیگ یک به طور منظم از تلویزیون پخش شود.

محمودزاده در مورد زمان نقل و انتقالات لیگ دسته اول، گفت: از 9 دی ماه تا 6 بهمن ماه زمان نقل و انتقالات رقابت‌های لیگ دسته اول است. به عبارتی دیگر 4 هفته از مسابقات در نیم‌فصل دوم هم ما شاهد زمان نقل و انتقالات خواهیم بود و تیم‌ها تا هفته بیست و یکم لیگ دسته یک می‌توانند بازیکنان موردنظر خود را جذب کنند. این یک مدل و الگوی تأیید شده در لیگ‌های معتبر دنیاست و ما هم همین کار را در لیگ دسته اول انجام می‌دهیم.

وی در مورد زمان برگزاری بازی معوقه سپیدرود اکسین گفت: این بازی روز 30 آذر ماه در رشت برگزار می‌شود و دو تیم‌ باید با همان بازیکنان نیم‌فصل اول خود به مصاف یکدیگر بروند نمی‌توانند بازیکن جدیدی در این رقابت‌ داشته باشند.