توکیو اعلام کرده است برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ بین ۱۳.۶ میلیارد دلار تا ۱۵.۲ میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، پیش از این در ماه گذشته اعلام شده بود که این بازی‌ها حدود 20 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت. این می‌تواند خبر خوبی برای شهرهای پیشنهاد دهنده برای میزبانی بازی‌ها باشد چرا که هزینه‌های بالا می‌توانست تاثیر منفی بر روند میزبانی بگذارد.

یوشیرو موری، رئیس توکیو 2020، گفته است هزینه برگزاری در بیشترین حالت 17 میلیارد دلار خواهد بود حال آنکه در ماه نوامبر حرف از برگزاری این بازی‌ها با هزینه 20 میلیارد دلار بر سر زبان‌ها بود.

آکواتیک سنتر، یکی از محل‌های برگزاری رقابت‌ها است که ابتدا تصور می‌شد آماده سازی آن 416 میلیون دلار هزینه در برداشته باشد حال آنکه 253 میلیون دلار هزینه در بر دارد. همینطور محل برگزاری رقابت‌های کانو که برآورد اولیه 579 میلیون دلار بود، اما 441 میلیون دلار هزینه در بردارد.

یکی از مشکلات کشور برزیل برای برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو مشکلات اقتصادی بود تا آنجا که برنامه آماده سازی ورزشگاه‌ها و فروش بلیت بازی‌ها با اضطراب پیش رفت.