نخستین دوره مسابقات مچ اندازی همگانی با حضور ۱۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته همگانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نخستین دوره مسابقات مچ اندازی همگانی با حضور ۱۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور صبح روز پنجشنبه در تهران برگزار شد.

مسعود حیدرزاده، سرپرست کمیته همگانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات برای اولین بار در قالب همگانی و در دو بخش آقایان و بانوان و در دو وزن برگزار شد که پس از برگزاری مسابقات در سیستم دو حذفی نفرات برتر معرفی و از آن ها تجلیل شد.

او افزود: هدف از برگزاری این مسابقات مشارکت خانواده ها در امر ورزش است که مورد تاکید معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان بوده و شاهد هستیم که امروز خانواده ها نیز در کنار فرزندان و اعضای خانواده خود نیز در این مسابقات شرکت کردند.

سرپرست کمیته همگانی فدراسیون بدنسازی با اشاره به توسعه ورزش همگانی میان اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: امروز هیچ تفاوتی میان اقشار مختلف جامعه نیست و ما به دنبال اشاعه ورزش در میان کارمندان، جوانان، بانوان، اقشار مسن جامعه و همه اصناف هستیم. این اولین بار بود که چنین مسابقاتی در بطن جامعه برگزار می شد و به کمک سایر کمیته های تخصصی فدراسیون بدنسازی بزودی رویدادهای این چنینی را توسعه خواهیم داد.

لازم به ذکر است در بخش آقایان این دوره از مسابقات و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، وحیدرضا دهقانی از کازرون به مقام نخست رسید. محمد اکبری از تهران و داود گدایی از کرج نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم قنبر قاسمی از تهران به مقام نخست رسید و شاهین یارقاسمی از کرج دوم شد. همچنین رضا ملکی از ایلام نیز به مقام سوم رسید. 

در بخش بانوان و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم  حمیده رزاقیان از تهران به مقام نخست رسید. طاهره اسکندری و رویا کرمی از تهران نیز به مقام دوم و سوم دست پیدا کردند. همچنین در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم سونیا امیرشقاقی از تهران موفق به کسب مقام اول شد و رویا مهبدی از شیراز و نسرین نکویی از تهران نیز به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند.