رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: باید از الان برای فصل آینده برنامه‌ ریزی کنیم و هرچه سریع‌تر زمان پنجره نقل‌ و انتقالات‌ مان را به فیفا اعلام کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره تعطیلی یک ماهه لیگ برتر بیان کرد: باید از الان برای فصل آینده برنامه‌ ریزی کنیم و هرچه سریع‌تر زمان پنجره نقل‌ و انتقالات‌ مان را به فیفا اعلام کنیم. باید روز‌های فیفا و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را پیش بینی کنیم. این تعطیلی یک ماهه فرصت خوبی است تا بتوانیم چارچوب زمانی لیگ آینده را تعیین و از فیفا درخواست کنیم که زمان پنجره نقل‌ و انتقالات ما را مشخص کند.

او افزود: فکر می‌کنم اوایل مهر ماه مسابقات را شروع کنیم. تا ۲۰ مهر ماه یک تراکمی در بازی‌های فیفا و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داریم به همین خاطر اگر بتوانیم تا قبل از مهر ماه مسابقات را شروع می‌کنیم، در غیر این صورت به اواخر مهر ماه موکول می‌شود. اگر این فصل را تا ۱۵ مرداد ماه به پایان برسانیم می‌توانیم در اوایل مهر ماه مسابقات فصل جدید لیگ برتر را شروع کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که ۲ اتفاق محقق شود. اول بحث سلامت جامعه و خطر‌های احتمالی است که همه جامعه را مواجه کرده و پس از آن بحث حضور تماشاگران مطرح است. ما در یک بازی که با تماشاگر انجام می‌شود خیلی راحت هستیم و دوست داریم حضور تماشاگران را هم در ورزشگاه داشته باشیم. بازی‌های معوقه تداخلی با برنامه‌های تیم ملی ندارد. اگر ذره‌ای تداخل داشت ما اجازه دخالت در برنامه تیم ملی نداشتیم. خط قرمزمان رقابت‌های بین‌المللی است و اگر بازی‌ها را برگزار نکنیم لیگ هم دیرتر تمام می‌شود. این زمان‌بندی هیچ تداخلی با برنامه‌های تیم ملی نداشت.