برای فوتبالی که حاشیه های آن به مراتب چرب تر و نمایان تر از متن آن است، به کنفرانس خبری مربیان این دوبازی در قبل از بازی توجه کنید! پس این بی شیله بودن روز آخر و این سالم به پایان رسیدن، می تواند اختتامیه شیک و باشکوهی برای فوتبال لقب بگیرد.

مرور نیوز، در یادداشتی به بررسی اتفاقات پایان بازی پرسپولیس و پیکان پرداخت.

گروه ورزشی موج نیوز، برای فوتبالی که همین چند روز پیش لیگ دو آن معلق شده بود و روز پایانی لیگ یک هم، کلی حرف و حدیث به همراه داشت، فارغ از بحث رنگی و هواداری هیچ چیز بهتر از این نمی شد که روز آخر بدون شائبه ای به پایان برسد. پایانی از منظری دراماتیک برای سلامت فوتبال.

 ورزشی که در هر صورت مورد اتهام زد و بند، رانت و اتفاقاتی این چنینی در سطوح مختلف است. حتی برای روز پایانی هم گپ و گفت هایی از چینش داوران و ناظران این داستان ها بود.

 برای فوتبالی که حاشیه های آن به مراتب چرب تر و نمایان تر از متن آن است، به کنفرانس خبری مربیان این دوبازی در قبل از بازی توجه کنید! پس این بی شیله بودن روز آخر و این سالم به پایان رسیدن، می تواند اختتامیه شیک و باشکوهی برای فوتبال لقب بگیرد.

دو بازی، چهار مربی

به دو بازی که سرنوشت قهرمانی را مشخص می کرد مروری داشته باشیم. چهار مربی با دقیقا چهار نگاه متفاوت. اولی برای گلات، دومی برای بردن جام به اصفهان، سومی برای حفظ ساختار تازه تاسیس تیم خود و چهارمی هم برای جوانمردانه بازی کردن، تیم های خود را روانه میدان کردند.

 اتفاقا در مورد یحیی گل محمدی حرف زدن کمی ساده تر است، چرا که آنها برای پنجمین قهرمانی، اسب خود را از مدتها قبل زین کرده بودند و برای برد به میدان آمدند. مشخص بود پیکان نه از بعد کاریزماتیک نه ابزار و نه فنی توان مقابله با پرسپولیس را ندارد. پرسپولیسی که در مقابل تراکتور را با سه گل در پانزده دقیقه با کامبک خود مواجه کرده بودند. از طرفی چند کیلومتر آن طرف تر مجیدی برای فوتبال بازی کردن تیمش را راهی میدان کرده بود. آنها قبل از  بازی با سپاهان در نه بازی سه گل خورده بودند و مجیدی در حال ساختن آن ذهنیت برنده بود و ساختار سازی تیمش در زمین، اینکه رقیب سنتی و داستان های همیشگی در چند کیلومتر آن طرف تر رقم می خورد، تاثیری بر عملکرد او و تمیش نداشت و اتفاقا بازی تدارکاتی خوبی برای او و استقلال بود تا آماده جام حذفی هم شود. برای سپاهان هم که یک چشم به قلعه حسن خان داشت و یک چشم در آزادی بود باید به این نکته توجه کرد و آن هم اینکه تیم نویدکیا انصافا فصل خوبی را پشت سر گذاشت و شاید اگر این ثبات راه در پرسپولیس نبود، الان احتمالا اولین حضور در کسوت مربیگری او با جشن قهرمانی همراه بود. شصت و پنج امتیاز گرفتن در لیگ برتر کم نیست. مهدی تاتار هم که به نوعی آلترناتیو همیشگی جایگزینی مربیان پسپولیس بوده، اتفاقا تمایل داشت بیشتر خودی نشان دهد. نفت مسجد سلیمان و داستان های کالدرون و باخت پرسپولیس را که یادتان هست.

خوشحالی برای فوتبال

دقت کنید علاوه بر خوشحالی های رنگی باید برای فوتبال ایران بیشتر خوشحال بود. تا الان بارها و بارها از مشکلات، نقص ها و سختی های راه و ناکارآمدی ها گفتیم اما امروز بهتر است بگوییم پرسپولیس گلات کرد، استقلال سهمیه دارد و جام حذفی را می خواهد، سپاهان با شصت و پنج امتیاز در عین شایستگی نایب قهرمان شد. این اتفاقات اگر مدیریت شود، اگر فیل مدیران و مسئولان یاد هندوستان نکند با کمی تقویت و آرامش نوید روزهای خوب در آسیا را خواهد داد، جاییکه سالهاست حسرت قهرمانی آن به دل ما مانده. ضمن اینکه به نظر می رسد فصل بعد لیگ برتر، به مراتب جذابتر از این دنبال شود.