فدراسیون فوتبال ایران در انتظار لایحه باشگاه سایپا در ارتباط با رای کمیته استیناف در پرونده دیدار با پیکان است تا دفاعیه خود را به CAS ارسال کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری مرور؛ پس از اتفاقات دیدار سایپا و پیکان در هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر که با نتیجه 2 بر یک به سود پیکان خاتمه یافت، این دیدار در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال شرایط خاصی پیدا کرد.

باشگاه سایپا با اعتراض به انجام شش تعویض حریف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد که رای این کمیته تغییر نتیجه و اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود سایپا بود. با این حال اعتراض پیکان در کمیته استیناف شرایط را تغییر داد و نتیجه بازی تایید شد تا 3 امتیاز بازی در حساب پیکان باقی بماند.

سایپا که امیدوار بود با 3 امتیاز انضباطی در لیگ برتر ماندنی شود، با رد شدن رای کمیته انضباطی در کمیته استیناف این شانس را از دست داد و به لیگ دسته اول سقوط کرد. حالا آنها نسبت به رای کمیته استیناف به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت کرده‌اند تا آخرین شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر امتحان کنند و ذوب‌آهن را راهی لیگ دسته اول کنند.

پس از ثبت شکایت باشگاه سایپا در CAS، این نهاد حکمیت در ورزش خواستار ارسال لایحه‌ای از سوی شاکی بود که باشگاه سایپا 20 روز برای ارسال لایحه خود فرصت خواست. فدراسیون فوتبال نیز با این درخواست سایپا موافقت کرد که طی چند روز آینده این فرصت 20 روزه به اتمام خواهد رسید. پس از دریافت و تایید لایحه باشگاه سایپا، CAS با ارسال لایحه سایپا به طرفین دعوی که فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان هستند، خواهان ارسال دفاعیه آنها خواهد شد.

اکنون باشگاه پیکان و فدراسیون فوتبال به عنوان طرف اصلی دعوی در این پرونده به عنوان نهادی که دو رای متناقض صادر کرده، در انتظار تایید لایحه سایپا در CAS هستند تا دفاعیه خود را به دادگاه حکمیت ورزش ارسال کنند. هرچند فدراسیون فوتبال معتقد است رای کمیته استیناف صحیح بوده و سایپا شانس زیادی برای تغییر این رای در CAS ندارد، با این حال باید منتظر رسیدگی به این پرونده باشیم که با توجه به رسیدگی یک قاضی به این پرونده، ممکن است کمی زمان‌بر شود.