تیم ملی کشورمان در راه صعود به جام جهانی امشب در نخستین دیدار خود به مصاف سوریه خواهد رفت.

به گزارش مرورنیوز؛ تیم ملی ایران در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی شروع خوبی نداشت اما بعد از شروع سرمربی گری اسکوچیچ و به دست آودن نتایج قابل قبول و صدر نشینی در گروه C و همچنین عملکرد خوب بازیکنان، امید به گرفتن نتایجی که منجر به صعود به جام جهانی شود را میتوان از تیم ملی انتظار داشت.

تیم ایران با سرمربی گری اسکوچیچ در فروردین امسال مقابل تیم ملی سوریه دیداری دوستانه داشت که با برد سه بر صفر همراه بود، حال دوباره ایران و سوریه در قالب دیدار رسمی و در چهارچوب انتخابی جام جهانی با هم مسابقه می دهند.

سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال ایران که مبتلا به ویروس کرونا بودند، ساعتی پیش بازهم تست کرونا دادند. جواب این آزمایش تا عصر امروز مشخص می شود و در صورت منفی بودن، این 2 می توانند روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه بنشینند در غیر این صورت کریم باقری و ماریو تات عهده دار تیم ملی خواهند بود.

شرایط شروع کار تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 نمی‌تواند آسان باشد چون علاوه بر وضعیت نابسامان نیمکت، تیم ملی کاپیتانش احسان حاج‌صفی و دو مدافع خود مرتضی پورعلی‌گنجی و سیدمجید حسینی را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و سردار آزمون نیز به دلیل محرومیت در دیدار امشب غایب خواهد بود، همچنین سوریه نیز در این بازی چند بازیکن خود را به خاطر آسیب دیدگی در اختیار ندارد که سرشناس ترین آنها عمر السومه و عمرو میدانی هستند.

در حاشیه

از حاشیه های قبل بازی میتوان به مصاحبه نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه اشاره کرد که AFC را متهم به کمک کردن به ایران کرده است.

محروس در مصاحبه قبل بازی گفته: در ایران ویروس کرونا به شکل گسترده ای شیوع پیدا کرده ضمن اینکه فناوری کمک داور ویدیویی نیز در ورزشگاه آزادی وجود ندارد. AFC از استانداردهای دوگانه استفاده می کند، زیرا بازی استرالیا به دوحه منتقل شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم گیری هایش بی طرف عمل نمی کند.

بهترین گلزن

 علی دایی با زدن چهار گل به تیم ملی سوریه در صدر جدول گلزنان تیم ملی ایران به سوریه قرار دارد و در طرف دیگر ماهر سعید و آنس ساری از سوریه نیز با زدن دو گل به ایران صدرنشین گلزنان برتر تیم ملی این کشور هستند.

در راه جام جهانی

تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2022 قطر باید در گروه A با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان رقابت کند. دو تیم نخست راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم نیز در پلی‌آف قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان کشورمان پس از دیدار امروز باید راهی قطر شوند تا روز سه‌شنبه، 16 شهریور در این کشور مقابل عراق قرار بگیرند. 

اطلاعات بازی

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه خواهد بود.

این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر خواهد بود.

 

زهرا مقدم