نایب رئیس فدراسیون کشتی با توجه به عدم انجام اقدامات و رایزنی‌های لازم برای کسب آرای مورد نظر، قید حضور در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی را زد.

به گزارش مرورنیوز، انتخابات اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی قرار است آبان ماه سال جاری همزمان با رقابت‌های کشتی امیدهای جهان در کشور صربستان برگزار شود. این در حالیست که حمید سوریان تنها گزینه معرفی شده از سوی فدراسیون کشتی کشورمان تمایل چندانی به کاندیداتوری و حضور در انتخابات اتحادیه جهانی ندارد.

گویا دلیل اصلی این تصمیم سوریان، عدم رایزنی‌های لازم با کشورهای عضو اتحادیه برای کسب آرای لازم است و این ستاره کشتی ایران و جهان قصد ندارد در انتخاباتی شرکت کند که ناکامی در آن تقریباً حتمی است.

سوریان تا چندی پیش مصمم بود با کمک و حمایت همه جانبه متولیان ورزش و همچنین رایزنی مسئولان سیاسی کشورمان در وزارت امور خارجه می‌تواند در انتخابات اتحادیه جهانی موفق عمل کن. او معتقد بود باید با تمام وجود برای کسب کرسی تلاش کند هر چند که کار سختی پیش رو دارد، اما انگار شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از رویدادها و مسابقات بین‌المللی باعث شد نایب رئیس فدراسیون کشتی کشورمان نتواند به اندازه کافی برای این انتخابات رایزنی و تلاش کند. ضمن اینکه روند لابی و رایزنی برای موفقیت در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی نیازمند زمان کافی، هزینه و البته نفوذ در لایه‌های مختلف مدیریتی کشتی جهان است که نمی‌توان این پروسه را در طول چند ماه انجام داد.

البته ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا که اوایل سال جاری در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد هم در تصمیم سوریان بی تأثیر نبود. جدیدی در آن انتخابات که با حضور ۱۱ کاندیدا برگزار شد به عنوان نماینده فدراسیون کشتی کشورمان شرکت کرد تا بتواند یکی از ۷ کرسی شورای کشتی آسیا و البته پست دبیرکلی را تصاحب کند که در نهایت رأی لازم را کسب نکرد و به جمع شورای کشتی آسیا راه نیافت.

به هر حال اهالی کشتی هم با نظر حمید سوریان در خصوص انصراف از انتخابات اتحادیه جهانی کشتی موافق هستند، چراکه معتقدند این قهرمان نامدار ایران و جهان نباید در کارزاری پای بگذارد که ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای آسیا را تکرار کند.