دیدار رفت دو تیم عراق و ایران در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با برتری 3 بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش مرورنیوز، در این دیدار که در قطر برگزار شد، تیم ملی ایران در همان ابتدای کار با گل علیرضا جهانبخش توانست از عراق پیش بیفتد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید تا ایران با برتری پای به رختکن بگذارد.

در نیمه دوم نیز تیم ملی ایران در دقیقه 69 با گل مهدی طارمی، اختلاف را با عراق به 2 گل رساند. در آخرین دقایق بازی، روی همکاری انصاری‌فرد و قلی‌زاده که هر دو لحظاتی قبل به بازی اضافه شده بودند، ایران موفق شد گل سوم خود را توسط قلی‌زاده به ثمر رسانده و با نتیجه ای مقتدرانه عراق را شکست داده و در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

در نیمه دوم این دیدار، سعید عزت‌اللهی به دلیل مصدومیت جای خود را به سامان قدوس داد.

سه شنبه 16 شهریور 1400

مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

عراق – ایران ساعت 22.30

ترکیب عراق

فهد طالب، شیرکو کریم، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، صفا هادی، امیر العماری، امجد عطوان، همام طارق، بشار رسن، ایمن حسین

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون

شرح گل‌ها

عراق صفر - ایران یک (علیرضا جهانبخش دقیقه 2): روی ارسال توپ توسط طارمی از جناح چپ، علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه با پرشی زیبا و ضربه سر دقیق خود، دروازه عراق را در همان ابتدای کار باز کرد.

عراق صفر - ایران 2 (مهدی طارمی دقیقه 69): سردار آزمون در میانه زمین و در کنار خط طولی، درحالی که کنترل زیادی نیز روی توپ نداشت، با پاسی دقیق و بلند توپ را به سمت محوطه عراق ارسال کرد که باعث شد طارمی پشت مدافعین حریف به توپ برسد و با تمرکز و کنترل خوب توپ، خود را به نزدیکی دروازه رساند و توپ را از بین پاهای دروازه‌بان عراق وارد دروازه این تیم کرد و اختلاف را به سود ایران دو برابر کرد.

عراق صفر - ایران 3 (علی قلی‌زاده دقیقه 90): یک حرکت خوب از سمت چپ و ارسال دیدنی کریم انصاری فرد در درون محوطه جریمه به علی قلی زاده رسید و این بازیکن پس از یک استپ خوب و با ضربه ای نرم و بغل پا، دروازه عراق را برای بار سوم باز کرد.

کارت زرد

عراق: عطوان (11)/ احمد ابراهیم (39)/ ایمن حسین (50)

ایران: سعید عزت‌اللهی (37)/ علیرضا جهانبخش (63)

تعویض‌ها

عراق: مرام به جای بشار رسن (28)/ مهند علی به جای امیر العماری (46)/ بطروس به جای شیرکو (46)/ محمد قاسم به جای طارق همام (71)/ عبدالزهرا به جای صفا هادی (78)

ایران: سامان قدوس به جای سعید عزت‌اللهی (57)/ علی قلی‌زاده به جای علیرضا جهانبخش (87)/ کریم انصاری‌فرد به جای مهدی طارمی (87)/ مهدی قایدی به جای سردار آزمون (93)

لحظات حساس

12: کار خوب تیمی و فرصتی که نصیب مهدی طارمی شد. شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر عراق در اختیار گرفت.

28: ارسال خوب جهانبخش به روی دروازه نصیب سردار آزمون شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

32: حرکت تیمی فوق العاده از سمت راست و پاس جهانبخش به نوراللهی و در ادامه ارسال دقیق و زمینی این بازیکن روی نقطه پنالتی به سردار آزمون رسید که ضربه زیبا و بغل پای این بازیکن را فهد طالب گلر عراق به زیبایی مهار کرد.

47: یک ضربه کاشته برای عراق به دست آمد که ضربه ارسالی امجد عطوان پس از تاثیرگذاری ایمن حسین در دهانه دروازه به مهند علی رسید و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه ایران شد که البته این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و پس از بازبینی صحنه توسط VAR، تصمیم کمک داور مورد تایید قرار گرفت.

67: یک ضربه کاشته برای ایران به دست آمد که جهانبخش آن را به روی دروازه عراق ارسال کرد که ضربه سر شجاع خلیل زاده در دستان گلر عراق جای گرفت.

74: یک ضدحمله دیدنی از بازیکنان تیم ملی ایران و مهدی طارمی که درون محوطه جریمه صاحب توپ شد. پاس عرضی او در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید که صفا هادی چند صدم ثانیه زودتر از آزمون و با تکلی خوب، به توپ رسید و مانع از رسیدن ایران به گل سوم شد.