وزیر ورزش و جوانان عصر امروز از تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری بازدید کرد.

به گزارش مرورنیوز، حمید سجادی  وزیر ورزش و جوانان به همراه مهدی علی نژاد در تمرین وزنه برداری بانوان حاضر شد و دقایقی با ملی‌پوشان کشورمان صحبت کرد. 

 اکبری خورشیدی ناظر فنی تیم ملی بانوان گفت: اولین مسابقه پیش رو  نوجوانان جهان در عربستان است و قول می دهیم بتوانیم مدال بگیریم. 

وی در ادامه بازدیدی از تمرینات مردان ملی‌پوش کشورمان داشت و در جریان برنامه‌های آنها قرار گرفت. 

 علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این بازدید، گفت: حسین برخواه سرمربی تیم ملی ماست. امروز روز نخست تمرینات تیم‌ملی است و ملی‌ پوشان خود را برای مسابقات جهانی آماده می‌کنند. 

وی افزود: ۲۰ نفر را به تیم ملی دعوت کردیم که از این بین ۱۰ نفر را به قهرمانی جهان اعزام می‌کنیم. ضمن اینکه تا فاصله باقی مانده باید ترکیب کامل تیم را اعلام کنیم. کم لطفی‌هایی در وزنه‌برداری شده است. من فکر می‌کنم بازی‌های آسیایی مسابقات کسب سهمیه المپیک باشد به همین دلیل باید خودمان را برای المپیک آماده کنیم. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: به دلیل دوپینگ در ادوار گذشته سهمیه‌های ما در توکیو به ۲ سهمیه کاهش یافت. ۵۰ درصد تیم ما مدال گرفت اما برخی کم لطفی کردند. ما در ۷ سال گذشته به دلیل اشتباه یک ورزشکار یک تست مثبت دوپینگ داشتیم. الان وزنه‌برداری ما یک الگو در جهان است. 

مرادی با اشاره به قدیمی بودن تجهیزات وزنه‌برداری، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که این وسایل را حفظ کرده‌ایم اما اگر وسایل استاندارد نباشد آسیب دیدگی ایجاد می‌کند. من از وزیر درخواست می‌کنم امکانات در حد تیم ملی تامین شود. وزنه‌برداری ما با آجر نمی‌تواند قهرمان شود بلکه به تجهیزات نیاز دارد. 

 مرادی در خصوص بودجه هم از وزیر درخواست کرد مساعدت‌هایی به وزنه‌برداری داشته باشد. 

تمرینات ملی‌پوشان از جمعه در بابلسر پیگیری می‌شود. 

حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ابراز امیدواری کرد ملی‌پوشان در رقابت‌های پیش رو بهترین ‌نتایج را کسب کنند این در صورتی است که حمایت لازم انجام شود. 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این بازدید خطاب به وزنه‌برداران، گفت: ما به انتخاب شما و آنچه هدف قرار دادید احترام می‌گذاریم. آنچه لازم است ما انجام دهیم، حتما پیگیری می‌کنیم. آنچه برای اعتلای نام ایران است در دستور کار قرار می‌دهیم. 

وی افزود: ورزش تعطیلی ندارد، وقتی المپیک و پارالمپیک تمام می‌شود، تورنمنت‌های مختلف، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و ... شروع می‌شود. تغییرات که صورت گرفته است اینطور نیست که بگوئیم بقیه بد کار کرده‌اند. آنچه که به ما ارث رسیده بیشتر از گذشته تلاش می‌کنیم به اهداف‌مان برسیم.