وزنه بردار دسته منهای ۸۰ کیلوگرم کشورمان گفت: سختی ها و مشکلات زیادی را تحمل کردم تا به مدال طلا دست یافتم.

به گزارش مرورنیوز ؛ روح الله رستمی قهرمان دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان پارالمپیک توکیو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مرورنیوز صحبت‌هایی را در مورد شرایط برگزاری مسابقات پارالمپیک و کسب مدال طلای این مسابقات انجام داده که در ادامه از نظر می گذرانیم.

 

ورزشکاران با آمادگی بالایی در مسابقات حاضر بودند

 

کیفیت برگزاری مسابقات بسیار بالا بود و با توجه به اینکه شرایط کرونایی در تمام دنیا محدودیت هایی را ایجاد کرده است احتمال می رفت ورزشکاران بدون آمادگی در این بازی ها حضور پیدا کنند اما برخلاف انتظارات تمام وزنه برداران با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کردند. در کل شرایط خوبی بر مسابقات حاکم بود و سطح بازی ها بسیار بالا بود.

 

عدم حضور در اردوها تاثیری بر روی آمادگی ام نداشت

 

بنده با توجه به شرایط و محدودیتی که دارم کمتر موفق شدم در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشم و بیشتر به دور از هم تیمی ها تمرینات خود را انجام دادم که به نظرم هیچ تاثیری روی آمادگی من نداشت و اگر در اردوها هم حاضر می شدم باز هم همین رکورد ها را می زدم.

در مورد کیفیت برگزاری این اردوها دیگر دوستان بهتر می توانند نظر بدهد اما من تفاوتی در حضور داشتن یا حضور نداشتن در این اردوها نمی‌بینم و این عدم حضور، تاثیری روی آمادگی من نداشت و شاید اگر حضور داشتم روی آمادگی ام تاثیر منفی می گذاشت.

همچنین باید بگویم حمایت های فدراسیون و کمیته پارالمپیک نسبت به گذشته بهتر شده بود که باعث رضایت من و دیگر ورزشکاران شده بود.

 

سختی ها و مشکلات را برای کسب مدال طلا تحمل کردم

 

با توجه به اینکه من یک مدال نقره پارالمپیک لندن را در کارنامه داشتم بسیار دوست داشتم این مدال را تبدیل به طلا کنم به همین خاطر در این مدت سختی های زیادی کشیدم و تلاش های زیادی انجام دادم تا توانستم به مدال طلا دست یابم.

برای به دست آوردن این مدال دشواری ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتم. در این راه مریضی ها و آسیب های بسیاری را تحمل کردم تا توانستم به آنچه آرزویش را داشتم دست یابم.

 

فقط به استراحت فکر می کنم

 

درحال حاضر برای آینده ورزشی ام هیچ برنامه ای ندارم و قصد دارم فعلا استراحت داشته باشم و فکرم را آزاد نگه دارم. 

به دنبال این هستم که پس از پایان دوران استراحتم برای مسابقات پاراآسیایی و سهمیه پارالمپیک پاریس برنامه ریزی داشته باشم اما اکنون فقط به استراحت فکر می‌کنم.

 

مصاحبه از مجتبی احسانی