فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فهرست تیم‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی مردان و زنان جهان در سال 2022 را اعلام کرد.

به گزارش مرورنیوز، مسابقات والیبال قهرمانی جهان سال 2022 در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود که روسیه میزبان گروه مردان و کشورهای هلند و لهستان میزبان گروه زنان خواهند بود.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فهرست 48 تیم شرکت کننده در مسابقات قهرمانی مردان (24 تیم) و زنان (24 تیم) جهان در سال 2022 را اعلام کرد.

در گروه مردان روسیه به عنوان میزبان و لهستان قهرمان سال 2018 در این فهرست قرار دارند.

همچنین تیم‌های ایران و ژاپن از آسیا، تونس و کامرون از آفریقا، ایتالیا و اسلوونی از قاره اروپا، برزیل و آرژانتین از قاره آمریکای جنوبی و پورتوریکو و کانادا از منطقه نورسیکا به عنوان تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان حضور دارند.

تیم‌های فرانسه، آمریکا، صربستان، کوبا، هلند، آلمان، مکزیک، ترکیه، مصر، قطر، بلغارستان و چین نیز بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی برای حضور در این مسابقات انتخاب شدند.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان سال 2022 جهان، با حضور 24 تیم در شش گروه و در شش شهر روسیه (مسکو، اوفا، سن‌پترزبورگ، نووسیبیرسک، کِمرووو و کراسنویارسک) برگزار خواهد شد.

دیدار افتتاحیه، روز 25 آگوست (سوم شهریورماه 1401) در شهر سن‌پترزبورگ برگزار خواهد شد و 35 دیدار دیگر در از 26 تا 29 آگوست (4 تا 7 شهریور 1401) برگزار می‌شود.

مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان جهان نیز با حضور 16 تیم صعودکننده، از دوم تا چهارم سپتامبر (11 تا 13 شهریورماه 1401) در چهار گروه و در شهرهای کالینینگراد، کازان، سن‌پترزبورگ و یاروسلاول برگزار می‌شود.

شهر مسکو میزبان مرحله نهایی این رقابت‌هاست و شش تیم برتر مسابقات در این مرحله از 7 تا 11 سپتامبر (16 تا 20 شهریورماه 1401) به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا مقام‌های اول تا سوم را معرفی کنند.

در رقابت‌های گروه زنان نیز تیم‌های هلند و لهستان به عنوان میزبان و صربستان به عنوان قهرمان سال 2018 جهان حضور دارند.

همچنین تیم‌های چین، ژاپن، کامرون، کنیا، ایتالیا، ترکیه، برزیل، کلمبیا، جمهوری دومینیکن و پورتوریکو به ترتیب به عنوان تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی و منطقه نورسیکا در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان حضور خواهند داشت.

تیم‌های آمریکا، روسیه، آلمان، بلژیک، کره‌جنوبی، بلغارستان، کانادا، تایلند، آرژانتین، جمهوری چک و قزاقستان بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی برای حضور در این مسابقات انتخاب شدند.