وزیر ورزش و جوانان در بازدید سرزده از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بر سرعت بخشیدن تغییر و تحول مجموعه ورزشی شهید شیرودی، تحویل سریع آن به اداره کل و برنامه ریزی جهت استفاده آحاد مردم استان تهران تاکید کرد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، حمید سجادی گفت: ورزشگاه شهید شیرودی متعلق به مردم تهران است و باید در اختیار آحاد آنان قرار گیرد تا به عنوان یک پایگاه قهرمانی بزرگ برای پشتوانه سازی ورزش کشور برنامه ریزی شود.

وی در مورد حضور سرمایه گذاران در ورزش گفت: حضور سرمایه گذاران در ورزش، به سود ورزش است، چرا که هم به سلامتی مردم توجه بیشتر خواهد شد و هم امکان بروز و قابل استفاده شدن امکانات برای ورزشکاران فراهم می شود و از همه مهمتر، سرمایه گذاری مطمئنی برای خود سرمایه گذاران است.

وزیر ورزش و جوانان در بازدید از سالن ورزشی نصر با تاکید بر ضرورت نظارت کامل بر اماکن ورزشی گفت: همانگونه که از این اماکن استفاده می کنیم باید بر تجهیزات و نگهداری از آنان نیز نظارت کامل داشته باشیم و تنها بهره بردار نباشیم. این اماکن سرمایه های ورزشی هستند که اگر در نگهداری آنان دقت نداشته باشیم، هزینه های زیادی چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی گریبان گیرمان خواهد شد.

سجادی از ضرورت توجه به امور رفاهی پرسنل اداره کل گفت و ضمن تشویق همکاران به ورزش کردن افزود: نام وزارت و ادارات کل، ورزش است، لذا همکاران اداری ما نیز باید با ورزش عجین باشند. با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، در خصوص استفاده از اماکن ورزشی باید دقت نظر داشته باشیم و در کنار آن، همکاران را ملزم به ورزش کردن کنیم تا الگوی مناسبی برای دیگر ادارات و وزارت خانه ها جهت تشویق آنان به امر ورزش باشیم.

در این دیدار، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز ضمن تشکر از حضور وزیر ورزش در این اداره کل، گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجام شده ارائه کرد و ضمن برشمردن مشکلات حاصل از بیماری کرونا و سایه تعطیلات بر ورزش گفت: با توجه به اعمال محمدودیت های کرونایی و تعطیلی اماکن ورزشی، مشکلات پرداخت حقوق نیروهای هیاتی از درآمد اماکن ورزشی را داشتیم و از سویی کمبود اعتبارات برگشت درآمدها ما را با چالش های فراوانی روبرو کرد، اما با تلاش همکاران و مساعدت های به عمل آمده توانستیم بخشی از کمبود درآمدها را جبران کنیم.

پریچهره ادامه داد: علی رغم محدودیت های کرونایی و تعطیلی اماکن ورزشی که آسیب های فراوانی به ورزش و باشگاه های ورزشی استان تهران وارد کرد، این اداره کل در تعامل نزدیک با ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد واکسیناسیون، بیش از ۳۰ مجموعه و مکان ورزشی را درجهت واکسیناسیون عمومی در اختیار این ستاد قرار داده است.

وی با اشاره به مشکلات چارت سازمانی اداره کل افزود: بحث پست های سازمانی و نداشتن چارت و اینکه تهران نباید مانند دیگر استانها دیده شود، از مشکلات چارت سازمانی این اداره است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

پریچهره افزود: در مورد احیاء ماده ۲۷ و سرعت بخشیدن به حضور سرمایه گذاران اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و آسیب شناسی در خصوص قیمت گذاری انجام شده و ایرادهای آن برطرف شده است. همچنین اقدامات شایسته ای در مورد واگذاری های ماده ۸۸ صورت گرفته و در این حوزه نیز ابتدا آسیب شناسی انجام شد و متعاقب آن در تمامی ادارات ورزش و جوانان، در نحوه واگذاری مجدد بعد از فراخوان ها، ایرادهای گذشته برطرف گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پایان گفت: ارتباطات عالی و جلسات مستمری با سمن ها برگزار شده و طی روزهای آینده نیز جلسه شورای داوری طرح های ملی با محوریت استان تهران برگزار خواهد شد.