تیم وزنه‌برداری دختران نوجوان ایران، اولین حضور بین‌المللی خود را عربستان تجربه کرد که با کسب اولین مدال‌های تاریخی بانوان همراه شد.

به گزارش مرورنیوز، دختران نوجوان تیم وزنه‌برداری کشورمان در اولین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی ، با کسب دو مدال نقره و دو برنز و مجموع 393 امتیاز، در رده سوم جهان قرار گرفتند.

در این دوره از مسابقات که از 12 تا 20 مهرماه در شهر جده عربستان برگزار شد، تیم نوجوانان ایران ، اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرد که با کسب اولین مدال‌های تاریخی بانوان همراه شد.

غزاله حسینی، وزنه برداری بود که با کسب مدال برنز در حرکت دو ضرب دسته 59 کیلوگرم، نخستین مدال را برای کاروان بانوان ایران کسب کرد. در واقع، این ملی پوش کشورمان چراغ افتخارآفرینی را برای کشورمان روشن کرد.

روز دوشنبه 19 مهرماه نیز یکتا جمالی به سه مدال دست یافت. وی در بهترین حرکت یک ضرب خود با مهار وزنه 90 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. جمالی مدال نقره خود را با مهار وزنه 115 کیلوگرم مسجل کرد و با مجموع 205 کیلوگرم، روی سکوی دومی جهان ایستاد و مدال نقره را برگردن آویخت.

با توجه به نتایج ملی پوشان اعزامی کشورمان به جده، تیم ملی ایران روی سکوی سوم بانوان جهان ایستاد. آمریکا و روسیه هم اول و دوم شدند.