تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان، پنجم شهریور به مصاف هلند می‌رود.

به گزارش مرورنیوز، مراسم قرعه کشی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ برگزار شد که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ قرار است به میزبانی روسیه پیگیری شود. رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان پس از المپیک بیشترین اهمیت را در والیبال دارد و قرار است این مسابقات مهم در ۶ شهر روسیه از شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۲۴ تیم پیگیری شود. 

قرار است مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی مردان سال ۲۰۲۲ جهان، در شش گروه و در شش شهر روسیه (مسکو، کرووا، نووسیبیرسک، اوفا، یکاترینبورگ، کراسنویارسک) برگزار شود. دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها ۴ شهریور ۱۴۰۱ با برگزاری رقابت روسیه و تونس پیگیری خواهد شد.

برنامه تیم ملی والیبال ایران :

ایران – هلند ، شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۰

ایران – مصر، یکشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۳۰

ایران – آرژانتین، دوشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۳۰

سایت رسمی این مسابقات خبر از آغاز پیش فروش بلیط های این رقابت ها کرده است. قرار است این مسابقات در سال ۲۰۲۲ با حضور تماشاگر برگزار شود و به همین منظور دوست داران این رقابت ها می توانند بلیط تیم مورد علاقه خود را خریداری کرده تا بتوانند از نزدیک به تماشای بازی تیم خود بنشینند. نحوه کسب جواز حضور تیم ها در رقابت های قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران که قهرمان آسیا شد توانست به صورت مستقیم جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند. همچنین ژاپن به عنوان نایب قهرمان آسیا مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده است.