نیم فصل مسابقات لیگ برتر کشور (تحت عنوان جام خلیج فارس) که با قهرمانی پرسپولیس به اتمام رسید فرصت مناسبی است تا تیم ها در تعطیلی تیم فصل به ترمیم و بازسازی نقاط ضعف و قوت خود مبادرت نمایند.

به گزارش مرور نیوز، عملکرد برخی تیم و جایگاهی که اکنون در آن قرار گرفته اند تصویر روشنی است تا با تغییر اهداف، استراتژی های خود را نیز تغییر دهند.

بیشتر تیم ها با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارند هیچگاه برای قهرمانی در لیگ هدف گذاری نمی کنند و این نگرش مختص برخی تیم های پرطرفدار و ریشه دار است که همواره انتظار قهرمانی آنها وجود دارد، اما همان تیمهایی که برای کسب سهیمه یا حضور در نیمه بالایی جدول هدف گذاری کردهاند متاسفانه در نیم فصل با چالش مواجهه شدهاند، مبرهن است که باید تدبیر دیگری اندیشه نمایند که مشخصا نه تنها تیمهای پایین جدول را که حتی تیم های بالا جدول را برای چگونگی حضور و استمرار در بالای جدول را نیز شامل میشود، حتی پرسپولیس را که سودای قهرمانی دارد.

اما موضوعی که نباید در این میان و از عینک صاحب نظران و خردورزان فوتبالی غافل بماند علاوه بر ارزیابی کلی درون تیمی، ارزیابی جامع مسابقات نیم فصل است که خروجی آن تاثیر مستقیمی در تیم ملی و در نتیجه جایگاه فوتبال ما در سطح قاره کهن و بلکه رقبای صاحب نام در فوتبال جهان خواهد داشت.

سوال در نگاه اول بسیار ساده است. سطح  مسابقات چگونه بود؟ پاسخ ساده نخواهد بود.

برانکو با سربازان سرخ پوشش مدعی درجه یک قهرمانی است و ذوب آهن احیا شده به دست مجتبی حسینی هم خود را به قافله صدر نشینان نزدیک کرده است و مجید جلالی کهنه کار هم توانست به جایگاه سومی دست یابد که کمتر کارشناس و علاقه مند به فوتبالی فکر می کرد با پیکان به این جایگاه دست یابد.

نکته قابل تامل نیم فصل اول جایگاه نهمی قهرمان فصل قبل استقلال خوزستان و عملکرد شاگردان میلیاردی علی منصوریان در استقلال تهران است که نتوانستند انتظارات هواداران خود را بر آورده سازند.