در پایان مسابقات ناشنوایان قهرمانی جهان تکواندوکاران ایران در بخش مردان بالاتر از روسیه و کره‌جنوبی روی سکوی قهرمانی ایستادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، مسابقات قهرمانی جهان ناشنوایان ۲۰۲۱ در گروه مردان با حضور ۵۱ تکواندوکار از ۱۲ کشور ازبکستان، اکوادور، امارات، اوکراین، ایران، تایلند، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، کره‌جنوبی و یونان در چهار وزن ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم طی دو روز و به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، نمایندگان کشورمان با کسب دو مدال طلا (علیرضا شریفی منش - بهزاد امیری)، یک نقره (فردین قاسمی)، دو برنز (امیرسالار امیری فرد - مسعود رزاقی) و ۳۵۶ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستادند. تکواندوکاران روسیه با یک طلا، یک نقره، سه برنز و ۲۵۳ امتیاز نایب قهرمان شدند و کره‌جنوبی با یک طلا، دو برنز و ۱۷۳ امتیاز عنوان سومی را کسب کردند.

تیم‌های ترکیه (یک نقره و ۶۰ امتیاز)، یونان (یک نقره و ۵۵ امتیاز)، قزاقستان (یک برنز و ۲۷ امتیاز)، اوکراین (بدون مدال و ۱۲ امتیاز)، ازبکستان (بدون مدال و شش امتیاز)، قرقیزستان (بدون مدال و چهار امتیاز)، اکوادور (بدون مدال و دو امتیاز)، امارات (بدون مدال و یک امتیاز) و تایلند (بدون مدال و یک امتیاز) به ترتیب در رده چهارم تا دوازدهم قرار گرفتند.

بهترین‌های این دوره از رقابت‌ها به این شرح معرفی شدند:

بهترین مربی: حسینعلی نعیمی (ایران)

بهترین بازیکن: گوآن یونگ ها (کره جنوبی)

بهترین داور: مهرداد حقیقی (ایران) - دنیس کیم (روسیه)

بهترین سرپرست: آرام آکوپیان (قرقیزستان)

نتایج اوزان مختلف هم به این شرح است:

وزن ۵۸- کیلوگرم: ۱- علیرضا شریفی منش (ایران) ۲- گالب گلوشچنکو (روسیه) ۳- عیان ابدرشی (قزاقستان) - امیرسالار امیری فرد (ایران)

وزن ۶۸- کیلوگرم: ۱- بهزاد امیری (ایران) ۲- پاولوس لیوتسوس (یونان) ۳- کازبک لاتیپوف (روسیه) - مین گی کیم (کره جنوبی)

وزن ۸۰- کیلوگرم: ۱- شامیل ایساکوف (روسیه) ۲- فردین قاسمی (ایران) ۳- هاکسئونگ لی (کره جنوبی) - ولادیسلاو بوبرونیک (روسیه)

وزن ۸۰+ کیلوگرم: ۱- گوان یانگ ها (کره جنوبی) ۲- باتوهان سیمسک (ترکیه) ۳- آرتم باگاروف (روسیه) - مسعود رزاقی (ایران)