وقت آن رسیده است که نگاه جدی‌تری در دوچرخه سواری داشته باشیم تا بتوانیم خارج از آسیا نیز به موفقیت و عناوین خوبی برسیم.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان بعد از انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در جمع خبرنگاران، گفت‌: ما از ابتدای زمانی که دوره خدمتگزاری مان آغاز شد تلاش کردیم فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را در چارچوب قانون مشخص کنیم. خوشبختانه تا الان دو انتخابات برگزار شده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند انتخاباتشان برگزار شود. سال آینده هم در مورد فدراسیون‌هایی که زمان تصدی ریاستشان به پایان رسیده باشد در چارچوب قوانین مشخص رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

او درباره مجمع فدراسیون دوچرخه‌سواری و انتخاب خسرو قمری به عنوان رییس، گفت‌: انتخابات خوب و مجمع پر شوری بود. خوشبختانه کاندیداها برنامه‌های خوبی را ارائه دادند و کاندیدی که سابقه داشت توانست آرای بالایی را کسب کند. با این رای بار سنگینی بر روی دوش آقای قمری گذاشته شده است. در مجمع نیز توصیه هایی نیز به او کرده‌ایم در خصوص این که دوچرخه‌سواری ما اگر چه در سال‌های اخیر در آسیا موفقیت‌های زیادی داشته است اما خارج از آسیا موفق نبوده است. اگر بتوانیم جدی‌تر و گسترده‌تر کار کنیم و از استعدادهای موجود به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم به موفقیت‌های بهتری برسیم. وقت آن رسیده است که در دوچرخه‌سواری نگاه جدی تری برای کسب عناوین و مدال‌ها، خارج از حاشیه‌ها داشته باشیم. 

او در خصوص حمایت از فدراسیون دوچرخه‌سواری برای رسیدن به عناوین خارج از آسیا نیز، خاطر نشان کرد: ستاد بازی‌های 2018 آسیایی و 2020 توکیو را تشکیل داده‌ایم. تا آن زمان بازی‌های بین‌المللی دیگری هم داریم. ما با تک تک فدراسیون‌ها صحبت می‌کنیم و برنامه‌ریزی های لازم را مشخص می‌کنیم. با در نظر گرفتن همین برنامه‌ریزی ها هدفگذاری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا با توجه به تلاش خود فدراسیون‌ها به آنها منابع بدهیم. قطعا هر فدراسیونی که برنامه منسجم تری داشته باشد می‌تواند موفق‌تر هم باشد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص این که گفته می‌شود 430 میلیون تومان از حساب دوچرخه‌سواری گم شده است، گفت‌: گروه‌های نظارتی در حال‌ بررسی این موضوع هستند. این اتفاق در حد اتهام بوده است و تا الان نمی‌توان حرف قطعی درباره آن زد.

سلطانی فر در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها گفت‌: اصلاحاتی که ما باید در اساسنامه انجام دهیم موردی است. بخش اول ماده 10 یکی از آنها است که تعدادی از فدراسیون‌های جهانی نسبت به آن اعتراض دارند. بحث کمیته ملی المپیک این بود که باید متناسب با ماهیت فدراسیون‌های جهانی این موضوع تغییر کند. روال عادی اساسنامه شاید تا حدود دو، سه سال طول بکشد، اما ما می‌توانیم یک ساله هم این کار را انجام بدهیم.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حذف معاونت همگانی صحت دارد یا خیر؟ گفت‌: من چنین چیزی نشنیده‌ام و الان برای اولین بار بود که از این موضوع با خبر می شوم.

وزیر ورزش و جوانان درباره خداحافظی طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز گفت‌: تا الان بحثی در این باره نداشتیم و چنین چیزی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که شرایط فدراسیون تیراندازی مشخص می‌شود، گفت‌: پیگیریَ‌های حقوقی درباره این مساله در حال انجام است و به زودی به اتمام می‌رسد.