رئیس فیفا گفت برگزاری مسابقات جام جهانی در ۲ سال یک بار اهمیت مسابقات را کم نخواهد کرد و تاثیری در کیفیت و اعتبار آن نخواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از Guardian، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، در حالی که برنامه‌های بحث برانگیزی را برای برگزاری مسابقات جام جهانی انجام می‌دهد، گفت که برگزاری جام جهانی هر ۲ سال یک بار ۳.۵ میلیارد دلار برای حمایت از فوتبال در کشور‌های کمتر توسعه یافته درآمد ایجاد می‌کند و با پروژه سوپرلیگ تفاوت دارد و همه تیم‌ها می‌توانند شانس خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی امتحان کنند.  

یوفا، گزارشی را از شرکت مشاوره Oliver & Ohlbaum منتشر کرد و هشدار داد که تغییرات در تقویم بین‌المللی باعث کاهش درآمد فدراسیون‌های ملی اروپایی بین ۴.۴ میلیارد دلار (۳.۳ میلیارد پوند)  در یک چرخه چهار ساله خواهد شد، اما گزارش محققان نشان خواهد داد که دوره ۲ ساله جام جهانی سود بسیار زیادی دارد. این طرح توسط آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، اجرا می‌شود و به هر شخصی که می‌خواهد این فرصت را می‌دهد که در جام جهانی فوتبال بازی کند.

رئیس فیفا گفت برگزاری مسابقات جام جهانی در ۲ سال یک بار اهمیت مسابقات را کم نخواهد کرد و تاثیری در کیفیت و اعتبار آن نخواهد داشت. در همین راستا فیفا در حال بررسی و انجام جام جهانی هر ۲ سال یک بار است، اقدامی که با انتقاد شدید کنفدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و گروه‌های هوادار مواجه شده است. مطالعات جداگانه‌ای که توسط یوفا و انجمن لیگ‌های جهانی انجام شده است که برگزاری جام جهانی هر ۲  سال یک‌بار تأثیرات مالی قابل‌توجهی بر اتحادیه‌های منطقه‌ای و رقابت‌های باشگاهی خواهد داشت.