حضور مسی در تیم فوتبال پاری سن ژرمن درآمد این تیم را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی پس از سال‌ها حضورش در تیم فوتبال بارسلونا به دلیل مشکلات مالی آبی و اناری پوشان قراردادش را با این تیم تمدید نکرد و راهی تیم متمول پاری سن ژرمن شد. مسی در ۱۶ بازی برای پاریس‌ها تاکنون ۶ گل به ثمر رسانده است، اما هواداران پاریسی انتظارات بیشتری از او دارند.مسی شاید نتوانسته باشد رضایت سران قطری PSG را از نظر فنی جلب کند، اما او از لحاظ اقتصادی سودآوری فوق العاده‌ای برای این تیم داشته است.

مارک آرمسترانگ، مدیر بخش تبلیغات و حامیان مالی پاری‌سن‌ژرمن گفت: در سال ۲۰۲۱ درآمد ما افزایش چشمگیری داشته است. جذب لیونل مسی بخشی از سیاست و اهدافمان برای جذب هوادار و حامیان مالی برای پاری‌سن‌ژرمن بوده است. مسی در رقابت‌های کوپا آمریکا ثابت کرد که هنوز در اوج قرار دارد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد فوق العاده‌ای داشته است، همچنین سیاست ما در خصوص جذب حکیمی، دوناروما و حفظ امباپه نیز همین گونه بوده است.

از سال ۲۰۱۱ که پاری سن ژرمن توسط مالکان قطری اش خریده شد، این تیم تاکنون ۱/۶ میلیارد دلار برای جذب بازیکن و مربی هزینه است. در سال ۲۰۲۰ این تیم ۲۷۰ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی داشته است که حدود ۵۴ درصد درآمد این تیم است،اما نکته قابل توجه این است که از زمانی که مسی به این تیم ملحق شده است پاریسی‌ها هشت حامی مالی جدید جذب کرده اند. تخمین زده می‌شد که مسی درآمد سالانه پاری‌سن ژرمن را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهد. هر پیراهن مسی حدود ۳۵ دلار از طرف پاری سن ژرمن قیمت گذاری شده است و این تیم می‌تواند از فروش فقط پیراهن او ضمن جبران مبلغ قرارداد او سود آوری زیادی نیز کسب کند.