رئیس فدراسیون بوکس گفت: بودجه‌ای که وزارت ورزش به بوکس می‌دهد، به اندازه یک بازیکن لیگ برتری فوتبال هم نیست.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی بوکس کشورمان خرداد ماه سال آینده باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند که این رقابت‌ها می‌تواند به بوکسور‌های ما قبل از شروع بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین کمک بسیاری کند. همچنین کادر فنی تیم ملی بوکس همواره با مشکلات زیادی از جمله نبود مربی ماساژور در رنج بوده و این مشکل در مسابقات قهرمانی جهان در صربستان کاملا به چشم آمد. به همین دلیل فدراسیون بوکس در تلاش است این مشکل را تا قبل از بازی‌های آسیایی حل کند.

آیا برنامه‌ای برای حل مشکلات تیم ملی بوکس دارید؟

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس گفت: بودجه‌ای که فدراسیون بوکس از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت می‌کند چیزی نزدیک به ۳ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است. بودجه سالیانه ما به اندازه یک بازیکن لیگ برتری فوتبال هم نیست. ما در کشور ۵۲ رشته ورزشی داریم، اما همه خبر‌های ما هر روز به فوتبال اختصاص پیدا کرده است. با این همه اوضاع و احوال کار ما در فدراسیون بوکس بسیار سخت است و باید با تمام وجود تلاش کرد تا این سختی‌ها را از بین ببریم. ما در فدراسیون سعی کردیم تمام سفرها، اعزام‌ها و حتی حقوق‌های ورزشکاران را به موقع پرداخت کنیم.

آیا در این مدت وزارت ورزش و کمیته المپیک کمکی انجام داده اند؟

متاسفانه اعتباراتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون بوکس قرار می‌دهد کفاف ۲ سفر ما را نمی‌دهد. اما وظیفه من در فدراسیون بوکس این است که از منابع بخش خصوصی کمک بگیرم و امیدوارم افرادی که در این نهاد حضور دارند ما را کمک کنند. اگر بخواهیم روند فدراسیون بوکس را در ۴ سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم با  نواقص زیادی رو به رو خواهیم شد اما من تصور می کنم بر اساس داشته هایمان کار بسیار بزرگی انجام دادیم. ما در بوکس ۱۸ مدال کسب کردیم و مهم‌ترین آن مدال برنز دانیال شهبخش بود که بعد از ۸ دهه در رقابت‌های جهانی به دست آمد.

آیا با مربیان فعلی تیم ملی بوکس ادامه خواهید داد یا به فکر تغییر هستید؟

تنها مشکل ما در تیم ملی بوکس این است که مربی ماساژور نمی‌تواند با ما به رقابت‌های بین المللی اعزام شود و بوکسور‌های ما مجبورند فقط در ایران از او استفاده کنند. این تنها مشکلی است که استکی نیز با ما در مورد آن توافق دارد. ما در وزارت ورزش نهادی داریم به نام شورای برون مرزی و کار این شورا نظارت بر تعداد افرادی است که با تیم به مسابقات آسیایی یا جهانی اعزام می‌شوند. متاسفانه این شورا اجازه حضور مربی ماساژور را در تیم ملی نداد و به همین دلیل ما نتوانستیم از او در رقابت‌های جهانی صربستان استفاده کنیم.