نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: AFC تا آنجا که می‌توانست فرصت‌های لازم را به استقلال و پرسپولیس داد تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

به گزارش مرور نیوز،  بعد از اینکه ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیای سال آینده حذف شدند، مسئولان ورزش کشور به دنبال برطرف کردن این موضوع بودند، اما فایده‌ای نداشت و در نهایت قرار شد این ۲ باشگاه در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سال آینده حضور نداشته باشند. مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی انجام داد.

آیا تلاشی برای حذف نشدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان انجام دادید؟

 من چندی پیش با سجادی وزری ورزش جلسه‌ای داشتم و در آنجا راجع به ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت‌های مفصلی انجام دادیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا آنجا که می‌توانست فرصت‌های لازم را به کشور ما و به خصوص این دو تیم داد تا اصلاحات لازم را انجام دهند. نه تنها ایران، بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا این فرصت را به کشور‌های دیگر هم داد تا مسائلی مانند سجاوندی، ورزشگاه‌ها، بدهی‌ها را تعیین و تکلیف کنند. مسئولان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس از این فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده نکردند، هر چند مشکلات این ۲ باشگاه واقعاً زیاد است.

حذف استقلال و پرسپولیس برای AFC بد نمی‌شود؟

من به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت‌هایی را با شیخ سلمان و سجادی انجام دادم و وزیر هم تمام تلاش خود را انجام داد و حتی فرصت ۳ ماهه‌ای را خواست که متاسفانه در این مدت اتفاق خاصی رخ نداد. استقلال و پرسپولیس که امسال حذف شدند، حالا آن‌ها باید برای سال آینده کار کنند تا این بدهی‌ها و مسائلی که وجود دارد، مشکل ساز نشود. حداقل مدارک اولیه را ارائه دهند که شاهد بودیم بعضی وقت‌ها این کار هم انجام نمی‌شد. به هر حال خود AFC هم دوست نداشت که استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند، زیرا این ۲ باشگاه به همراه تیم‌های عربستانی بیشترین تماشاگر را دارند و روی درآمد AFC تاثیرگذار هستند.

چرا از سال‌های گذشته کار‌های اصولی برای این ۲ باشگاه صورت نگرفت؟

هر سال AFC به کشور‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند فرصت می‌داد و هر سال هم کار‌های خوبی انجام می‌شد. باشگاه‌های ما تلاش می‌کردند تا بدهی‌های زیادی را پرداخت کردند، اما پشت آن دوباره بدهی‌های جدیدی می‌آمد. به هر حال این بدهی‌ها باید پرداخت شود و باشگاه‌ها باید به جایی برسند که الزامات تنظیم شده AFC را فراهم کنند. امیدوارم دیگر پرونده‌ای در کمیته‌های انضباطی و قضایی بین‌المللی نداشته باشیم تا در AFC محرومیتی برای ما در نظر نگیرند.